خبر/

برگزاری اولین دور مسابقات قهرمانی موتور سبک در تبریز

1399/06/22 - 10:28 - کد خبر: 26787
موتورسواری سبک

نصر: مسابقه قهرمانی موتور سبک از سری مسابقات هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در دو کلاس 125 و 250 سی سی امروز در پیست یادگار امام ره تبریز با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بصورت انفرادی و بدون حضور تماشاگر و رعایت حد فاصله برگزار شد.

به گزارش نصر، سیامک امیرخیزی رئیس هیات آذربایجان شرقی گفت: در راستای شور و نشاط در میان ورزشکاران و آماده شدن برای مسابقات کشوری این برنامه ترتیب داده شده و  قبلاً این رشته در کشور بصورت رسمی وجود نداشت و هیات استان ما و شهر تبریز در این رشته فعالیت های خوبی را آغاز کرده و در دو بخش موتور سواری ۱۲۵ آقایان و بانوان فعالیت های خوبی را انجام داده که در شمالغرب اولین مسابقه از این نوع بود و این رشته به عنوان پایه برای رشته های موتورسواری محسوب می شود و معمولاً قهرمانان آینده در رشته های مختلف موتورسواری اکثراً از این پایه شروع می نمایند و همچنین جذب این عزیزان به ورزش و فراهم ساختن امکانات و محل تمرین استاندارد موجب خواهد شد که انرژی جوانان علاقمند در مسیری درست صرف شده و خدایی نکرده شاهد حوادث تلخ و ناهنجار در جاده و شهر نباشیم و این موضوع باعث می گردد تا بیشتر به این رشته ها توجه نمائیم.


 
امیرخیزی بیان کرد: این مسابقه با 20 شرکت کننده به صورت انفرادی و تایم برگزار شد که موتورسواران با طی کردن مسیر تعیین شده در کمترین زمان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
امیرخیزی در پاسخ به اینکه برنامه های آتی هیات چیست بیان داشت: برای هفته آینده و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک همایش و رژه موتور ریس و یک همایش موتور اندرو و دو همایش اتومبیلرانی و یک مسابقه موتورسواری شمالغرب آزاد  در ۴ مهر در مجموع کلاس ها از  ۱۲۵  آقایان و بانوان تا  فوق سنگین را خواهیم داشت.


 
در آخر مسابقه نیز حبیب مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز با موتور سنگین 1300 سی سی در پیست یادگار امام ره دور افتخاری زد و همراهی خود را با موتورسواران قانونمند و ورزشکاران این هیات اعلام نمود.
نفرات برتر مسابقه در کلاس 125 سی سی مهدی قلیزاده مقام اول، یحیی مردمی مقام دوم و سامان بادپا مقام سوم را کسب کردند و همچنین در کلاس 250 سی سی علی عقیلی پور مقام اول، یوسف آزمون مقام دوم و محمدامین مرادخانی مقام سوم را کسب کردند. در حرکات نمایشی هم ۵ نفر برتر معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.


 
در مورد سطح مسابقه و فعالیت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی از حبیب مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز سوال شد که وی گفت: ماهیت این رشته دارای هیجان است و ورزشکاران این رشته را جوانان تشکیل می دهند که دارای انرژی مضاعفی هستند در نتیجه باید برای ورزشکار فضای مناسبی فراهم کرد تا منجر به تخلیه این انرژی در پیست شود که خدای نکرده این انرژی و هیجان به خیابانهای شهر کشیده نشود.


 
رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز گفت: مسئولیت تمام جوانان و ورزشکاران به عهده ما و هیات های ورزشی مربوطه است و باید کنار یکدیگر نسبت به ایجاد بستر و فضاهای مناسب برای جوانان ورزشکار باشیم تا در مسیر درست قرار بگیرند.
رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز ضمن تشکر از عوامل برگزاری مسابقه از امیرخیزی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی بابت تلاش و پشتکار زیاد در جهت خدمت به ورزشکاران تشکر و قدردانی کرد.
حبیب مقصودی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و رئیس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی با حضور در محل و تماشای مسابقه در انتها با اهدا جوایز در این مسابقات شرکت نموداند.


 
در پایان امیرخیزی از مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز آقای حاج حبیب مقصودی که همیشه در کنار این هیات بوده و همکاران اداره کل و تبریز قدردانی کرد و از عوامل نیروی انتظامی، امداد نجات هلال احمر استان که همواره در تمامی مسابقات با حضورشان امنیت و آرامش را مهیا می نمایند قدردانی نمود.
انتهای پیام/

پژوهشیار