استاندار آذربایجان شرقی وعده داد:

افتتاح آزادراه تبریز-سهند تا اواخر شهریور ماه امسال/ ضعف های مدیریتی در استان

1399/06/22 - 09:43 - کد خبر: 26783
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام سعی ما این است که مردم بتوانند از اوخر شهریور ماه امسال، از اتوبان تبریز-سهند استفاده کنند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در پاسخ به سئوالات مطرح شده در گروه تلگرامی  " گفتمان روز رجال تبریز" ضمن اعلام افتتاح اتوبان تبریز-سهند تا اواخر شهریور ماه امسال گفت: اغلب پروژه های عمرانی با این مشکل مواجه هستند که هزینه های اولیه که در آغاز پروژه برآورد شده بود، به چندین برابر افزایش پیدا کرده است؛ که در این مورد، هم آورده بخش خصوصی محدود می شود و هم دولت محدودیت هایی دارد.
وی افزود: با این حال سعی می کنیم تا اواخر شهریور ماه امسال، اتوبان تبریز-سهند قابل استفاده برای مردم باشد، ولی در طول زمان آن را تکمیل کنیم.
پورمحمدی با اشاره به اینکه شرایط کرونایی فعالیت بخش های مختلف را تحت الشعاع قرار داده است، خاطرنشان کرد: در این بین هنرمندان بیشتر متاثر شدند و برای جبران این تاثیرات بهتر است هنرمندان را هم از تسهیلات بانکی که برای 14 گروه عنوان شده بود، را با نرخ 12 درصد بهره مند کنیم.
وی با بیان اینکه بهتر است دستگاه های ذیربط هم در این مورد به فکر چاره باشند، خاطرنشان کرد: حتی الامکان سعی می کنیم تا جایی که به شرایط بیماری لطمه وار د نشود، از تعطیل کردن فعالیت ها خودداری کنیم و در حال حاضر هم بخش عمده کسب و کار در استان دایر هستند.
 
ضعف های مدیریتی در استان
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به ضعف های موجود در بعضی از مدیران استان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر تشخیص دهیم در استان مدیری ناتوان است و دقت کافی برای حل مسائل مربوطه صرف نمی کند، ناگیر به تغییر آن مدیر هستیم. ولی تغییر مدیر آخرین راهکار است و قبل از آن،  با دادن تذکر و نظارت و تعامل و هم فکری سعی در برطرف کردن مشکل خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه محدودیت هایی وجود دارد که توان مدیران را از آنان می گیرد، تصریح کرد: اگر ضعف ها بیشتر گفته می شوند، این بدان معنا نیست که مدیران نمی توانند کار کنند، ولی در عین حال برخی از مدیران مسائل را جدی نمی گیرند.
پورمحمدی افزود: بحث مدیران یک طرف قضیه است و طرف دیگر قضیه، مقدورات و محضورات امروز جامعه است و یکی از ضعف های ما این است که نمی توانیم عملکردمان را به نحو احسن نمایش دهیم.
 شخص اول استان با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی کارها رو به بهبودی است، خاطرنشان کرد: اگر در استان، محدودیت هایی برای توسعه داریم، یکی از این تنگناها ضعف های مدیریتی است؛ چرا که اگر ما مدیریت قوی داشته باشیم، تدبیر و تلاش و پشتکار می تواند بسیاری از این موانع را برطرف کند
پورمحمدی افزود: ضعف های مدیریتی را کتمان نمی کنیم، ولی در عین حال محدودیت های فعلی جامعه را نیز نباید نادیده بگیریم.
 
اوضاع بهتر اجتماعی، اقتصادی و معیشتی در استان
استاندار آذربایجان شرقی از لحاظ امنیتی جایگاه آذربایجان شرقی را در کل کشور، سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: استان هایی که در رتبه های بالاتر قرار دارند، استان های کوچکتری هستند و شرایط اجتماعی، اقتصادی و معیشتی در آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان های دیگر خیلی بهتر است.
وی همچنین از حضور رسانه ها در جلسات تصمیم گیری کرونا استقبال کرد و اذعان داشت: با اینکه اخبار و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان، از طریق روابط عمومی استانداری هم منعکس می شود، اما توصیه می کنم ستاد کرونا در استان، گروه های فعالین بخش های مختلف خبری زیادی را برای حضور در جلسات خود دعوت نماید.
انتهای پیام/

پژوهشیار