امام جمعه تبریز:

مراجع بین المللی مدعی آزاد اندیشی با اقدام زننده مجله فرانسوی برخورد کنند

1399/06/21 - 16:37 - کد خبر: 26769
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: امام جمعه تبریز در واکنش به اهانت مجله فرانسوی با ساحت پیامبر (ص) گفت: از وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی بین المللی اسلامی انتظار می‌رود تا فراتر از محکومیت‌های متعارف با اقدام عملی، برخورد جدی با این اهانت و حامیان این اقدام نسنجیده و بسیار زننده را مطالبه کنند و با صدای رسا اعلام کنند که این بازی‌های دشمن مانع حرکت باشکوه مسلمان به سمت تمدن اسلامی و نجات بشریت از چنگال مستکبران نخواهد شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به اهانت مجله فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص)، گفت: اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانه‌ی انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است و به منظور انتقام از شکست‌های پیاپی مستکبران در مقابله با آزادی خواهان جهان و پیروان کتب توحید انجام می‌گیرد؛ البته هر از چندگاهی شاهد این‌گونه جسارت‌ها هستیم اما این تحرکات زبونانه و ظالمانه نه تنها اهانت به مقدسات مسلمانان بلکه شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است و وظیفه پاسخگویی آن نیز بر عهده همه آزادی خواهان بیدار جهان است. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: قرآن کریم پیام آور صلح و دوستی و هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص)  آرامش، رحمت و هدایت بشر به خوبی‌ها است، دینی که اساس آن رحمت است آیا سزاوار این اهانت‌هاست؟.
وی گفت: وحدت اسلامی، بیداری مقاومت اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور، انقلابی بر ضد حرکت‌های جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان غرب خواهد شد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: امروز در نماز جمعه، مردم غیور آذربایجان، توطئه ضد بشری و اهانت به پیامبر اکرم (ص) و تعرض به قرآن کریم توسط مزدوران جهان غرب را محکوم می‌کنند.
وی در ادامه با تقدیر از اقدام دانشگاه هنر اسلامی تبریز در برگزاری مراسم گرامیداشت شهید آیت الله مدنی، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، مسئولان مسجد شهید مدنی امسال نتوانستند مراسم حضوری برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید برگزار کنند اما همایش کیفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ارتباط با شخصیت شهید آیت الله مدنی بسیار شایسته بود.
وی افزود: این شهید بحران‌هایی که در منطقه آذربایجان اتفاق می‌افتاد را به نحو احسنت مدیریت کرد و در رابطه با تشویق رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه نقش بسیار ارزشمندی داشت؛ شهید مدنی با سادگی خود در جامعه معنویت را حاکم کرد و می‌توان گفت که او خودساخته‌ای بود که جامعه سازی کرد.
امام جمعه تبریز با گرامیداشت ۲۱ شهریور، روز ملی سینما، گفت: از کلیه تولیدکنندگان، بازیگران، کارگردانان، فیلم نامه نویسان، صدابرداران، تصویر برداران، و تمامی کسی که در حوزه سینما برای رواج فرهنگ اسلامی با انجام فعالیت‌های ارزشی و فرهنگی بسیار تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.
وی متذکر شد: وزارت فرهنگ و ارشاد و تمامی متولیان فرهنگی باید از ساخت فیلم‌های باارزش به خصوص فیلم‌های کوتاه حمایت کنند، زیرا برای افراد بسیاری ممکن است سخنرانی فایده‌ای نداشته باشد اما انتقال مفاهیم از طریق فیلم و تئاتر موثر خواهد بود.
وی با اشاره به یکصدمین سالگرد شهادت مرحوم شیخ محمد خیابانی، اظهار کرد: شیخ خیابانی، یکی از روحانیون مبارز تبریزی است که از رهبران مبارزات آذربایجان نیز به شمار می‌رود؛ او در مقابل استبداد داخلی، استعمار خارجی و سلطه بیگانگان ایستاد و در مجلس دوم شورای اسلامی در کنار شهید مدرس، مقابل اولتیماتوم روس تمام قد ایستاد و پس از تعطیلی مجلس نیز در میان مردم ماند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مرحوم خیابانی یک تنه در مقابل استبداد ایستاد و قیام کرد، او که آذربایجان را جزو لاینفک ایران می‌دانست هدف از این قیام را برقراری عدالت اجتماعی و آسایش عمومی می‌گفت و می‌خواست تا شیوه حکومت قانونی و عدالت را ابتدا در آذربایجان و سپس در کشور پیاده کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت این شیخ مرحوم با همت مجلس شورای اسلامی و پیگیری حجت الاسلام میرتاجدینی، گفت: این همایش سه الی چهار ماه آتی در تبریز برگزار می‌شود، البته اگر این شیخ در شهرهای دیگر بود تاکنون نمایشگاه‌ها و بزرگداشت‌های فراوانی برگزار می‌کردند اما متاسفانه تبریز توجه کمتری داشته که امیدواریم با همکاری شورای شهر، کمیته فرهنگی و شهردار تبریز شاهد حمایت از بخش فرهنگی و به خصوص موزه داران باشیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط کرونایی در تبریز، اظهار کرد: تعداد بستری‌ها در تبریز افزایش یافته ولی اکنون وضعیت این شهر قرمز نیست با این حال اگر مردم رعایت نکنند و شرایط تداوم یابد تبریز نیز وضعیت قرمزی خواهد داشت.
وی متذکر شد: کادر درمانی در بیمارستان‌ها خسته هستند از این رو تجمع‌هایی که در پارک‌ها و مراسم عمومی بدون رعایت پروتکل‌ها انجام می‌گیرد را باید با رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری برگزار شود.
وی افزود: نماز جمعه تبریز نیز با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا و شورای سیاست گذاری ائمه استان برگزار می‌شود و دستور این است که اگر شرایط قرمز شود، نماز جمعه هم تعطیل شود در غیر این صورت برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام آل هاشم با یادآوری روز ۲۷ شهریور به عنوان سالروز درگذشت شهریار، گفت: این روز، روز شعر و ادب فارسی نام گرفته است و لازم به ذکر است که نباید اشعار شهریار را که نشان از تعهد، دین داری و ولایت مداری او است و خدماتی که با این اشعار در دوران دفاع مقدس انجام داد را فراموش کرد.
وی متدکر شد: عشق و علاقه شهریار به امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و به خصوص ارادت او به سرزمین آذربایجان نباید فراموش شود.
وی ادامه داد: اشعار شهریار مورد پسند خاص و عام بود و مخاطبان شعر شهریار طیف وسیعی را شامل می‌شوند، اشعار پرسوز شهریار در ماه محرم هر انسانی را به گریه می‌اندازد.
انتهای پیام/

پژوهشیار