خبر/

توسعه اشتغال خرد اولویت صندوق کارآفرینی امید است

1399/06/20 - 16:30 - کد خبر: 26743
بازدید

نصر: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه توسعه اشتغال خرد اولویت این صندوق است گفت: پایدارکردن کسب و کارهای خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

به گزارش نصر، اصغر نورالله زاده روز پنجشنبه در بازدید از طرح های گلخانه ای شهرستان عجب شیر افزود: هزینه‌های ایجاد شغل در کشور بالاست و بهترین و زودبازده ‌ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغال بیشتری ایجاد کرد حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.
وی گفت: محصولات و صنایع دستی خوبی در روستاها تولید می‌شود که با ایجاد تنوع در ساخت، این نوع محصولات جنبه صادراتی پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در توسعه گلخانه ها است و حوزه گلخانه ها حوزه ای است که تسهیلات زیادی را در استان جذب کرده است.
نورالله زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید نگاه درآمدزایی ندارد، گفت: این صندوق در هر نقطه ای از کشور سعی می کند کاربردی و  مردم دار باشد و کمک به مردم روستاهای دور افتاده را فرصت خدمتگزاری می داند.
وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از برنامه های اصلی این صندوق در ‌منطقه است و باید به حمایت از اجرای آن توجه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، آماده حمایت از طرح های گردشگری کشاورزی است، افزود: برای تحقق این امر باید طرح های زیادی در حوزه انواع گلخانه و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در منطقه تعریف و اجرا شود.
فرماندار عجب شیر به کمک های صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: عجب شیر دارای ظرفیت های طبیعی خوبی است امیدواریم این صندوق در این زمینه به این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد.
عادل اصغرپور گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارآفرینان، صاحبان سرمایه و متقاضیان اشتغال بتوانند با بهره گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و دیگر منابع اعتباری و نیز نوآوری در عرصه تولید، صنایع تبدیلی و بسته بندی تحول جدیدی را در این بخش ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه تعداد واحد های صنعتی خرد روستایی در روستاهای شهرستان قابل توجه هست افزود: حمایت از این واحدها می تواند نقطه قوت اقتصادی این منطقه باشد و منجر به رونق اشتغال شود.
در این بازدید مدیرعامل صندوق کارآفرینی و فرماندار عجب شیر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از مجتمع گلخانه شهرستان عجب شیر با ۴۸ هکتار مساحت و اشتغال زایی مستقیم برای ۴۵۰ بازدید و در حمایت از آنان تصمیماتی اتخاذ شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار