فرهنگی در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

واگذاری معدن طلای اندریان زیر ذره بین دیوان محاسبات/ محیط زیست و تکرار قضیه گالیله در اندریان!

1399/06/20 - 14:21 - کد خبر: 26737
معدن طلای اندریان

نصر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد بحث خلع ید شرکت بهره بردار معدن طلای اندریان، گفت: شورای معادن استان تصمیم به بررسی جدی این موضوع گرفته و موضوعات نحوه واگذاری معدن، اهلیت و همچنین شرایط سهامداری طرف خارجی توسط سازمان صمت استان بررسی و نتیجه به شورای معادن گزارش خواهد شد.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی در مورد ابهامات واگذاری و فعالیت معدن طلای اندریان، به خبرنگار «نصر» گفت: شعبه سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور موضوع واگذاری معدن طلای اندریان و ابهامات آن را بررسی و برابر اختیارات قانونی خود رای صادر کرده است.
 
وی ادامه داد: شورای معادن استان تصمیم به بررسی جدی این موضوع گرفته و موضوعات نحوه واگذاری معدن، اهلیت و همچنین شرایط سهامداری طرف خارجی توسط سازمان صمت استان بررسی و نتیجه به شورای معادن گزارش خواهد شد.

فرهنگی با اشاره به ابهامات متعدد در فعالیت معدن طلای اندریان، ادامه داد: ظاهراً طرف خارجی به صورت شکلی سهامدار نیست، اما طرف خارجی در شرکت بهره بردار معدن سهام دارد که قرار شد که در جلسه آینده شورای معادن این ابهامات روشن و شفاف شود.
 
وی در مورد آلایندگی زیست محیطی معدن طلای اندریان نیز گفت: بحث آلودگی زیست محیطی این معدن به طور جدی پیگیری می شود. قبلاً حفاظت محیط زیست استان گزارشی در مورد وضعیت زیست محیطی معدن طلای اندریان به شورای معادن استان ارائه داد که مورد پذیرش شورا قرار نگرفت و مقرر شد این موضوع مجدداً هم توسط محیط زیست و هم نظام مهندسی معدن بررسی شده و به شورای معادن استان گزارش ارائه کنند.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شواهد آلودگی زیست محیطی این معدن، افزود: نمی شود ماجرای گالیله را در مورد معدن طلای اندریان تکرار کنیم و در حالی آثار و شواهد آلایندگی زیست محیطی این معدن را روی احشام، درختان و محیط زیست منطقه قابل مشاهده است، از سوی دیگر سازمانی گزارش دهد که این معدن مشکل زیست محیطی ندارد! این دو قابل جمع نیست و مشاهدات خلاف چنین گزارش هایی را نشان می دهد.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار