رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

رایزنی برای از سرگیری پرواز‌های ترکیه با وزارت خارجه

1399/06/20 - 11:13 - کد خبر: 26707
ترکیش ایرلاین

نصر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال مذاکره با مجلس و وزارت خارجه هستیم، اما فعلا برقراری پروازهای ترکیه قطعی نیست و مردم بلیت، فعلا خریداری نکنند.

به گزارش نصر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در بازدید سرزده از فرودگاه مهرآباد و هواپیما‌های مستقر در این فرودگاه برای بررسی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدنظر ستاد مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه ماهشهر که به این شرکت واگذار شده است، افزود: در این خصوص شبهه‌ای ایجاد شده بود که فرودگاه ماهشهر ایمنی ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: به همین دلیل صحبت‌هایی با وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها انجام و فرودگاه برای چند ساعت تعطیل شد و در همین زمینه با اعلام کتبی شرکت فرودگاه‌ها به سازمان هواپیمایی کشور، قرار شد مسئولیت ناوبری این فرودگاه برعهده این شرکت باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور درباره احتمال آغاز پرواز‌های ترکیه از ۱۱ مهر نیز گفت: در این زمینه در حال هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه هستیم تا پرواز‌های ترکیش ایرلاین مجددا برقرار شود، اما با این حال خبر قطعی نمی‌توان داد و بهتر است مردم فعلا بلیت خریداری نکنند.
 
اخطار جدی به دو شرکت هواپیمایی درباره مقررات بهداشتی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار جدی این سازمان به ۲ شرکت هواپیمایی در مورد الزامات بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.
کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید سرزده از فرودگاه بین المللی مهرآباد و چند شرکت هواپیمایی و هواپیما‌های مستقر در این فرودگاهاز اخطار جدی این سازمان به دو شرکت هواپیمایی در مورد الزامات بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: مجوز برخی پرواز‌های جدید به این شرکت‌ها داده نمی‌شود و در صورت تکرار تخلف، نام این شرکت‌ها رسانه‌ای خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بروزرسانی مقررات بهداشتی الزامی در هواپیماها، تاکید دارد باید دو ردیف آخر صندلی‌های هواپیما‌ها خالی باشد و باید هنگام پرواز به مسافران ماسک داده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فرودگاه‌ها هم باید بطور مرتب روزانه دو بار ضدعفونی شده و فضا‌های عمومی فرودگاه‌ها که جزو مناطق پرتردد محسوب می‌شوند به دقت عفونت زدایی شوند.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری از طریق بازرسان خود و همچنین گزارش‌های مسافران که به پایگاه اینترنتی و تلفن گویای این سازمان جمع آوری می‌شود بر اقدامات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مبارزه با کرونا نظارت جدی خواهد کرد و در صورت برخورد با تخلف، بدون اغماض با شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ بار و مسافر متخلف برخورد خواهند کرد.
وی افزود: در دو روز گذشته دو شرکت هواپیمایی بخاطر رعایت نکردن این الزامات اخطار جدی گرفته و مجوز پرواز‌های جدید آن‌ها صادر نمی‌شود و در صورت مشاهده تکرار تخلف، نام این شرکت‌ها از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: بار‌ها به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است که بازرسان این ستاد می‌توانند از محیط فرودگاه‌ها و داخل کابین هواپیما‌ها بازدید به عمل آورند و این موضوع که به بازرسان این ستاد اجازه ورود به هواپیما‌ها داده نمی‌شود، صحت ندارد.

کمیته بررسی سوانح از سازمان هواپیمایی منفک می‌شود
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: استقلال کمیته بررسی سوانح از این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین مرتضی دهقان در حاشیه بازدید سرزده رئیس این سازمان از فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز روند استقلال کمیته بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری افزود: استقلال کمیسیون بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار بوده و آیین نامه‌های آن در حال تصویب است.
وی درباره محکومیت مدیران وقت سازمان هواپیمایی کشوری در پرونده پرواز تهران- یاسوج نیز توضیح داد: در حال حاضر هیچ کدام از مدیران این سازمان در پرونده متهم نیستند و صرفا برخی از آنان به عنوان مطلع به مراجع قضایی فرا خوانده شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار