سرپرست امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

پردیس سینمایی «29 بهمن» جدیدترین تحفه فرهنگی برای مردم تبریز/ پروژه پردیس سینمایی مراغه اجرا می شود

1399/06/19 - 23:11 - کد خبر: 26693
فرهاد باغشمال

نصر: سرپرست امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: پردیس سینمایی 29 بهمن با هفت سالن مدرن 50 تا 350 نفری، آمفی تئاتر، بلک باکس، سالن سینمای کودک و دیگر امکانات روز در دست اجراست و انشاالله امسال خواهیم توانست هدیه ارزنده ای به مردم تبریز و استان تقدیم کنیم.

به گزارش نصر، "فرهاد باغشمال" در آستانه روز سینما (21 شهریور) از عزم امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی برای توسعه زیرساخت های هنر-صنعت سینما در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: «سینما سولی» به عنوان اولین سینمای ایران در سال 1279 و چهار سال قبل از آغاز به کار سینمای تهران در تبریز تاسیس شده است و بعد از آن سینماهای متعدد تبریز در کوچه پاساژ، 29 بهمن و کریستال آغاز به کار کرده است، لذا تبریز در هنر سینما اولین بوده و این یک شعار نیست، بلکه سخن از یک ریشه قدرتمند است.
 
وی ادامه داد: در تصاویر تاریخی رونق سینماهای تبریز به خوبی نمایش داده شده است، اما امروز وضعیت سینماهای تبریز و استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و حتی نمی توان وضعیت سینماهای تبریز را با اصفهان مقایسه کرد که 33 سینما و پردیس سینمایی فعال دارد.
 
علت عدم استقبال تبریزی ها از سینما
باغشمال افزود: به غیر از پردیس سینمایی قدس، بقیه سینماهای تبریز وضعیت قابل قبولی ندارند و در شان مردم تبریز و استان نیستند. فکر می کنم یکی از علت های عدم استقبال تبریزی ها از سینما، عدم وجود سالن های سینمایی در شان آنهاست، هر چند عدم ارائه محتواهای با کیفیت هم در این امر موثر است.
 
وی با بیان اینکه سینما متمول ترین هنر است، گفت: سینما به دلیل جلوه بصری و تاثیرگذاری اجتماعی چشمگیر آن، یک گام جلوتر از دیگر هنرهاست و امروز به عنوان صنعت سینما از آن یاد می شود و قطعاً لازم است تا زیرساخت های سینمایی تبریز و شهرستان های استان را تقویت کنیم.
 
این مقام امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی بر ضرورت مردمی کردن سینماها تاکید کرد و افزود: سینماها باید مورد استقبال مردم و خانواده ها قرار بگیرند و ما پیش نیازهای این مهم را آماده می کنیم.
 
باغشمال گفت: چرا باید مراغه سینما نداشته باشد؟ چرا باید مرند، سراب و... فاقد سینما باشند؟ جای این سینماها هستند، اما خبری از زیرساخت های مناسب و در شان مردم آذربایجان نیست.
 
وی از ایجاد پردیس سینمایی مجهز 29 بهمن خبر داد و افزود: پردیس سینمایی 29 بهمن تبریز در دست تکمیل است و پیگیری می کنیم تا انشاالله تا 40 روز آینده پیمانکار کارهای ساختمانی را به پایان برساند تا به مرحله تجهیز و راه اندازی آن برسیم.
 
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: پردیس سینمایی 29 بهمن با هفت سالن مدرن 50 تا 350 نفری، آمفی تئاتر، بلک باکس، سالن سینمای کودک و دیگر امکانات روز در دست اجراست و انشاالله امسال خواهیم توانست هدیه ارزنده ای به مردم تبریز و استان تقدیم کنیم.
 
پروژه پردیس سینمایی مراغه اجرا می شود
باغشمال از برنامه ریزی برای تاسیس پردیس سینمایی در مراغه نیز خبر داد و افزود: قرارداد این پروژه تا قبل از پایان مهر ماه آینده نهایی می شود تا کارهای اجرایی احداث این پروژه بزرگ فرهنگی در مراغه آغاز شود.
 
وی در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد و تاسیس سالن های سینمایی با کیفیت در دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی خبر داد.
 
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی برای اکران فیلم های سینمایی خارجی در پردیس سینمایی قدس خبر داد و گفت: سالن شماره 2 این مجتمع به اکران فیلم های خارجی اختصاص داده شده و خوشبختانه استقبال مردم بیش از پیش بینی ما بوده است.
 
باغشمال افزود: از هفته آینده اکران فیلم های هنر تجربه هم در پردیس سینمایی قدس آغاز می شود که از جمله آن به اکران فیلم "کومور" می توان اشاره کرد که اکران آن با حضور عوامل این فیلم انجام خواهد شد.
 
سینماها سالم هستند
وی به بحران شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده، اما ما این وضعیت را فرصتی برای جبران کمبودهای زیرساختی در سینماهای استان می دانیم.
 
باغشمال به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در سینماهای استان اشاره کرد و افزود: بلیط فروشی در سینماها یک چهارم ظرفیت انجام می شود و رعایت فاصله فیزیکی و نیز استفاده از ماسک برای حاضران الزامی است.
 
وی تاکید کرد: سینماها باز و سالم هستند و بررسی ها نشان می دهد کمتر از هفت دهم درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در محیط فرهنگی و سینمایی آلوده شده اند.
 
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برنامه ریزی ویژه برای اکران فیلم های دفاع مقدس به مناسبت 31 شهریور خبر داد و گفت: در مناسبت های تقویمی تلاش می کنیم فیلم های جذاب و متناسب روی پرده سینماها برود.
 
باغشمال ادامه داد: در بحث ژانر کودک هم برنامه ریزی برای اکران فیلم های مناسب کودک و نوجوان انجام می شود تا کودکان و نوجوانان با این هنر آشنایی بیشتری داشته باشند.
 
وی در پایان از همکاری های سیدمحمد بلاغی رئیس حوزه هنری استان و همچنین مهندس حسینی خالدی مدیرعامل موسسه بهمن سبز برای تجهیز و نوسازی زیرساخت های سینمایی آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: حیف است مردم فیلم نبینند، ما زیرساخت های در شان مردم تبریز و آذربایجان شرقی را در حوزه سینمایی فراهم خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار