دادستان تبریز؛

پلیس و شهرداری در ساماندهی کودکان کار همکاری کنند

1399/06/19 - 16:42 - کد خبر: 26682
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز با تاکید بر ضرورت ساماندهی کودکان کار، گفت: نیروی انتظامی و شهرداری در این زمینه باید با یکدیگر همکاری و تعامل کنند.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در بازدید از مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان کار در تبریز، تقویت و توسعه آموزش های فرهنگی و تربیتی با هدف جامعه پذیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این مراکز ضمن اینکه افراد خیر و دستگاه های مسئول به ویژه نهادهای حمایتی دولتی و غیردولتی باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند، در عین حال لازم است نسبت به گسترش آموزش های فرهنگی و تربیتی اهتمام شود و فعالیت ها تنها به نگهداری صرف محدود نباشد.
وی اظهار داشت: مراکز نگهداری از کودکان کار به منزله نهاد خانواده تلقی می شود و شایسته است برنامه های آن فراتر از بخث های نگهداری، مولفه های بازسازی اجتماعی و جامعه پذیری همراه با ارائه الگوهای رفتاری را در بربگیرد و با اولویت اجرا شود.
محبوب علیلو لازمه دست یابی به هدف های تعالی این مراکز و نتیجه بخش بودن فعالیت های آن ها را برقراری روابط عاطفی و صمیمی میان مددکاران و مددجویان دانست تا به این طریق مددجو به راحتی بتواند حرف دلش را بزند.
وی با اشاره به تأثیر رفتارهای بزرگان و مسئولان در شکل گیری شخصیت کودکان و جوانان، اهمیت و نوع رفتار مربیان و مددکاران این مراکز را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به اینکه وقوع آسیب های اجتماعی متوجه کودکان کار ناشی از بدرفتاری و سوء رفتار برخی خانواده هاست، لذا باید سعی شود در این مراکز برنامه های آموزش خانواده های بدسرپرست هم در دستور کار قرار گیرد.
محبوب علیلو گفت: بر همین اساس یاری نیازمندان و اهتمام به حل مشکلات آنان طبق آموزه های دینی، اخلاقی دارای پاداش معنوی و اجر آخروی است و نباید از آن دریغ کنیم.
علیلو خطاب به مسئولان مرکز نگهداری کودکان کار با بیان اینکه کودکان کار در دست شما به عنوان امانت هستند، یادآور شد: باید رسم امانت داری را به جا آورد و خدمت به آنان را فرصت و غنیمت شمرد.
وی با اشاره به پیشگامی و حسن سابقه تبریز و آذربایجان در فعالیت های خیرخواهانه، گفت: کمک به محرومان و نیازمندان در این خطه طی سال های اخیر به فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شده و ما مصداق های آن را در کمک های مومنانه، مواسات و آزاد سازی زندانیان و محکومان جرائم عیرعمد و مالی مشاهده می کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی اهتمام به امور خیریه در این استان به ویژه در سال های اخیر را بسیار فراگیر شده توصیف و اضافه کرد: در این رابطه حتی مردم با فاصله گیری از روش های سنتی در اقدام ارزشمند و خداپسندانه نذور خود را به جای شام و ناهارهای زاید، به نیازمندان واقعی و مردم بی بضاعت اختصاص می دهند.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه فرزندان رحمت به عنوان یک سازمان مردم نهاد در سال ۱۳۷۷ با هدف نگهداری از کودکان کار، بی سرپرست، بد سرپرست به صورت تخصصی در تبریز تاسیس شده است و هم اکنون در آن بیش از ۶۰ کودک و نوجوان به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.
این مرکز همچنین بیش از ۳۰۰ خانوار را به صورت مددجو و یا مادر- سرپرست را تحت پوشش دارد و در کمک به آزادی زندانیان زیر ۱۸ نیز با کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی تبریز و نیز اشتغال آنان بعد از آزادی، همکاری تنگاتنگ دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار