استاندار زنجان؛

زنجان در بهبود فضای کسب و کار رتبه دوم کشور را دارد

1399/06/19 - 16:00 - کد خبر: 26673
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: این استان در شاخص بهبود فضای کسب و کار، رتبه دوم را دربین استان‌های کشور دارد.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: در وضعیتی که همه، شرایط امور را درک می‌کنیم، در شاخص های اقتصادی استان بهبودی هایی حاصل شده و زنجان وضعیت خوبی دارد.
وی با بیان اینکه زنجان در بهبود فضای کسب و کار رتبه دوم را در بین استان های کشور دارد، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در این استان نیز که شاخصی برای پویایی مردم است، از رقم ۴۱.۹ درصد در سال گذشته به ۴۹.۹ درصد در سال جاری ارتقا یافته است.
حقیقی افزود: همچنین استان زنجان در سال گذشته از حیث میزان سرمایه گذاری خارجی رتبه نخست کشور را به دست آورد.
وی با بیان اینکه آمار بیمه شدگان اجباری شاخصی قابل سنجش و مشخص برای اشتغال است، اظهار داشت: در اسفند سال ۹۷ شمار بیمه شدگان اجباری در استان ۱۰۹ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.
حقیقی با بیان اینکه در نتیجه شیوع کرونا هفت هزارو ۶۰۰ نفر در استان برای تسهیلات جبران خسارت کرونا ثبت نام کردند، گفت: اگر این تعداد را از رقم ۱۱۶ هزار بیمه شده اجباری کم کنیم باید شمار بیمه شدگان به ۱۰۸ هزار نفر کاهش می یافت در حالی که تعداد بیمه شدگان در زمان حاضر ۱۱۳ هزار و ۴۴۳ نفر بود و این حاکی از آن است که با وجود شیوع کرونا و آسیب آن در بخش خدمات، تولید و اشتغال همچنان در استان برقرار است.
وی همچنین گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از رقم سه هزارو ۳۵۸ نفر در سال ۹۸، به رقم ۲ هزارو ۳۵۱ نفر در تیرماه امسال رسید که این موضوع هم نشان می دهد که چرخه تولید در استان برقرار است ولی به این معنا نیست که واحدهای تولیدی مشکلی ندارند.
استاندار زنجان با بیان اینکه برای صددرصد ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی سهم استان زنجان در طرح مسکن ملی، زمین در استان تامین شده است، گفت: از نظر آورده مردم برای اجرای طرح نیز این استان در کشور پیشتاز است.
وی افزود: در زمینه کاداستر و حد نگاری اراضی نیز استان زنجان رتبه اول کشور را دارد و نخستین سند تک برگی در این استان تحویل کشاورزان شده است.
حقیقی به اقدامات و پیگیری های انجام شده در زمینه توسعه راه های ارتباطی و ریلی استان برای تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبارت برای توسعه راه ها را جذب کردیم و امیدواریم در ادامه نیز تزریق اعتبار برای تکمیل طرح ها در اسرع وقت انجام شود.
وی با بیان اینکه زنجان در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری نیز در کشور پیشتاز است، گفت: لازم است برای عملکرد موفق در این زمینه مرکز تبادل اطلاعات استانی و بین دستگاهی در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفته جاری/۲۱ شهریور/  در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: ارکان و شاخص های انتخابات همچون سلامت، قانونمندی و مشارکت در مرحله دوم نیز همچون مرحله نخست مورد توجه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه در سخنانی به اهمیت خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: شأن مسؤولان و مدیران خدمت به مردم است به ویژه در وضعیت کنونی که با شرایط ویژه ای مواجه هستیم.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: در ۴۲ سال گذشته بحران های سنگینی را پشت سر گذاشتیم و این بار نیز با همدلی و باهم بودن از این پیچ تاریخی با یاری خدا عبور می کنیم. 
انتهای پیام/

پژوهشیار