رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خبر داد:

تامین و توزیع ماسک همزمان با بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

1399/06/19 - 12:43 - کد خبر: 26658
حبیب امین زاده، نشست خبری

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تأمین و توزیع ماسک در میان شهروندان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: یک شرکت، تأمین کننده نیاز معاونت غذا و دارو، دو شرکت، تأمین کننده عرضه در فروشگاه‌های مجازی استان و 16 شرکت، تأمین کننده عرضه در داروخانه‌های استان خواهند بود.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تمامی واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی ملزم به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت هستند، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص نحوه توزیع ماسک از طریق شرکت‌های پخش و جلوگیری از خروج از شبکه توزیع و همچنین اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، برنامه ریزی‌های لازم از طریق تعامل با دستگاه‌های متولی انجام شده است.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت در خصوص توزیع ماسک‌های تولید، گفت : ضمن تقویت، کنترل واحدهای دارای پروانه بهره برداری و صحه گذاری معاونت غذا و دارو بر تولیدات الزامی بوده و ضروری است از فعالیت واحدهای فاقد پروانه جلوگیری به عمل آید تا نسبت به ورود به فرایند اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.
رئیس سازمان صمت استان با اشاره به این‌که ماسک و ملزومات ضدعفونی کننده تولید شده اقلام بهداشتی و دارویی بوده و نیازمند اخذ تأیید و مجوزهای لازم ازسوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو می‌باشد، خاطرنشان کرد: کالاهای تولیدی حوزه بهداشتی با کسب تأئیدیه‌های معاونت مربوطه امکان توزیع و ورود به شبکه توزیع را خواهند داشت.
وی گفت: محصولات تولیدی ثبت نشده در سامانه‌های یاد شده به منزله عرضه خارج از شبکه و قاچاق بوده و عدم درج اطلاعات تولید، توزیع و فروش تخلف محسوب شده و منجر به قطع سهمیه مواد اولیه خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به بازدیدهای مستمر دوره ای در راستای سنجش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی و اقدامات نظارتی در خصوص فرایند توزیع با همراهی دستگاه های متولی، گفت: واحدهای غیر مجاز تعطیل و واحدهای دارای خط تولید اتوماتیک تقویت خواهند شد .
وی گفت: به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی پس از اخذ مجوزهای لازم از معاونت غذا و دارو و پروانه بهره برداری از سازمان صمت ، ثبت نام در سامانه بهین یاب و همچنین ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت الزامی است و در غیر این صورت سهمیه این واحدها قطع خواهد شد.
در ادامه این نشست سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ضمن تأکید بر جلوگیری از توزیع ماسک های تولیدی غیر مجاز و اقدامات نظارتی دائمی در قالب گشت های مشترک بازرسی، افزود : طی دو هفته گذشته در بحث نظارت بر توزیع ماسک اقدامات بسیار اثربخشی انجام شده و رصد و پایش تمامی واحدهای تولیدی ماسک با جدیت دنبال شده است .
یوسف پایدار ازنظارت بر فعالیت تمامی 73 واحد شناسنامه دار که حواله مواد اولیه برای تولید ماسک صادر شده بود، خبر داد و گفت : از طریق گشت های مشترک بازرسی 12 واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلفاتی به ارزش حدود 34 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
وی ضمن تأکید بر همراهی و تعامل هرچه بیشتر سایر دستگاه ها در فرایند گشت های مشترک بازرسی، تصریح کرد: ظرفیت تولید 73 واحد شناسنامه دار تولید ماسک به صورت روزانه یک میلیون و 200 هزار عدد بوده و تعداد ماسک های مکشوفه طی بازرسی های انجام گرفته 452 هزار و 930 عدد می‌باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار