مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

توسعه حمل و نقل بار هوایی از ضررهای شیوع کرونا بر فرودگاه‌ها می‌کاهد

1399/06/19 - 13:02 - کد خبر: 26654
حمل و نقل هوایی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر حمل و نقل هوایی مسافر، توسعه حمل و نقل بار هوایی بخشی از ضررهای ناشی از آن بر فرودگاه‌ها را جبران می‌کند.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز چهارشنبه در جلسه بررسی راهکارهای ایجاد زون منطقه آزاد ارس در فرودگاه تبریز افزود: طبق پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( IATA) این صنعت تا سال ۲۰۲۴ به دوران پیش از کرونا باز نمی گردد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۴۸ تن بار به صورت همراه و غیرهمراه در فرودگاه تبریز جابجا شده است، اظهار داشت: این آمار نشان از ظرفیت بالای این فرودگاه در موضوع حمل و نقل بار دارد.
آذری، با اعلام آمادگی کامل این فرودگاه برای هرگونه همکاری در این زمینه، ادامه داد: هرگونه همکاری فرودگاه تبریز در ایجاد زون منطقه آزاد ارس به نفع این فرودگاه، صنعت استان و در نهایت رشد و توسعه منطقه خواهد شد.
رییس کمسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: از راهکارهای خروج از شرایط رکورد در اقتصاد، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق آزاد و پیوند دادن آنها با فرودگاه های کشور است.
سونیا اندیش، افزود: وضعیت بسیار مناسب فرودگاه تبریز به علت واقع شدن در مجاورت منطقه آزاد ارس و دسترسی به جاده های ترانزیتی، این فرودگاه را مستعد نقش آفرینی پررنگ در حمل و نقل ترکیبی می کند.
وی یادآوری کرد: مطالعات انجام شده، امکان استفاده از این فرودگاه به عنوان زون منطقه آزاد ارس را تایید می کند.
 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا، روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار