رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی؛

۷۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند

1399/06/19 - 12:34 - کد خبر: 26653
فرزان قالیچی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرو بودن این مرکز آموزشی در کشور گفت: امسال، دو مرکز از استان آذربایجان شرقی از میان ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور (مرکز ماشین‌سازی و شهرداری تبریز) جز ۱۰ مرکز برتر رتبه‌بندی شده‌اند.

به گزارش نصر، فرزان قالیچی در گفت‌وگو با خبرنگار نصر افزود: دانشگاه علمی و کاربردی با هدف تربیت نیروهای مهارتی پس از پایان جنگ شروع به فعالیت کرده است.
به دلیل نیازهای کشور به چنین نیروهایی به خصوص در شرایط تحریمی، جایگاه این دانشگاه نسبت به گذشته رو به رشد و بهبودی است و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به آموزش دانشجو می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند و این یعنی دانشگاه در انجام ماموریت خود موفق بوده است. وی اضافه کرد: تاکنون در آذربایجان شرقی، بالای ۱۷۰ رشته-محل ارائه شده‌ که پذیرش در این مراکز بدون کنکور و تنها با سوابق تحصیلی امکان پذیر‌ است.
دکتر قالیچی تصریح کرد:  دانشگاه علمی کاربردی آمادگی دارد تا با بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی، برای آموزش کارکنانشان همکاری نماید و دوره‌های کوتاه‌مدت یک الی سه ماهه در تایم‌های منعطف در موضوعات کشاورزی، خدمات و مدیریت، صنعتی و هنری برایشان تهیه کند.
قالیچی در پاسخ به برنامه‌های توسعه دانشگاه علمی-کاربردی استان گفت: هدف نخست ما افزایش کیفیت آموزش‌هاست و این هدف را قربانی افزایش دانشجو نخواهیم کرد، مگر رشته‌هایی که اطمینان حاصل کنیم که مورد نیاز جامعه است و مدرسان قابلی برای تدریس آنان رشته‌ها وجود دارد.
وی افزود: سال گذشته برخی مراکز علمی-کاربردی دولتی تعطیل شد. اما چون استان ما یک مرکز فرهنگی، هنری و گردشگری است، مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر الف تبریز تاسیس گشت تا رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و کارگردانی و ... ارائه بشود و علاقه‌مندان به این رشته‌ها بتوانند تحصیلات خود را ادامه بدهند.
وی در پایان در پاسخ به چگونگی آموزش در شرایط شیوع کرونا نیز گفت: نمی‌توان روند آموزشی را در این شرایط متوقف کرد. تمام کلاس‌های آموزشی ترم گذشته بصورت الکترونیکی برگزار شد اما امسال برنامه‌ریزی کردیم برخی کلاس‌ها عملی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بصورت حضوری تشکیل شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار