وزیر امورخارجه هند دیدار با ظریف را سازنده توصیف کرد

1399/06/18 - 19:38 - کد خبر: 26609
پرچم

نصر: سابرامانیام جایشانکار وزیر امورخارجه هند روز سه شنبه در پیام توییتری، دیدار خود با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در تهران را مثبت و سازنده توصیف کرد

به گزارش نصر، جایشانکار در این پیام افزود: یک دیدار سازنده با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در طول توقف در تهران داشتم. 
وی افزود: در این دیدار در مورد همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تحولات منطقه‌ای را بررسی کردیم. من از محمد جواد ظریف برای مهمان نوازیش تشکر می‌کنم. 
وزارت امور خارجه هند نیز با انتشار تصویری در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که وزرای امور خارجه هند و ایران در تهران دیداری مثبت و سازنده داشته‌اند. 
محمد جواد ظریف نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "با وزیر خارجه هند درباره گسترش روابط دوجانبه و تجارت مذاکره کرده و در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای به تبادل نظر پرداختیم". 
ظریف تصریح کرد: "از میزبانی همتای هندی‌ خود، سابرامانیام جایشانکار برای گفت وگوی امروز در تهران خرسندم. درباره گسترش روابط دوجانبه و تجارت مذاکره کرده و در خصوص مسائل مهم منطقه به تبادل‌نظر پرداختیم و تعامل فعال با همسایگان، اولویت اصلی ماست". 
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: در طول گفت‌وگوها، دو طرف بر اراده خود برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأکید کردند. 
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه هند پیش از سفر به روسیه و برای دیدار و گفتوگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وارد تهران شد. سفر او بعد از دیدار غیرمنتظره روز گذشته «راجنات سینگ» وزیر دفاع این کشور به تهران و دیدار با سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع انجام می‌شود.  وزیر امور خارجه هند چند ساعتی در تهران توقف دارد و پس از رایزنی با ظریف برای نشست وزیران امور خارجه شانگهای به مسکو می‌رود.

پژوهشیار