ظریف پس از دیدار با همتای هندی/

تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ما است

1399/06/18 - 17:20 - کد خبر: 26605
محمدجواد ظریف

نصر: وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای هندی نوشت: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ما است.

به گزارش نصر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای هندی، یادداشتی را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.
وی نوشت: از میزبانی همتای هندی خود «سوبرامانیام جایشانکار» در تهران برای گفت‌گوهای امروز خرسند شدم. درباره گسترش روابط دوجانبه و تجارت مذاکره کرده و در خصوص مسائل مهم منطقه به تبادل نظر پرداختیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تعامل با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست.
گفتنی است، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سفر امروز (سه‌شنبه) وزیر خارجه هندوستان به تهران و دیدار با محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، نوشت: تنها دو روز بعد از سفر وزیر دفاع هند به تهران، امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از «سوبرامانیام جیشنکار» وزیر امور خارجه هند میزبانی می‌کند.
وی اعلام کرد: در طول گفتگوها، دو طرف بر اراده خود برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأکید کردند.
به گزارش مهر، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هندوستان پیش از ظهر امروز با محمدجواد ظریف خود دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
روز گذشته «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خود با اصحاب رسانه، اعلام کرده بود: وزیر خارجه هند که در سفری به روسیه در اجلاس شانگهای عازم مسکو است، فردا (سه‌شنبه) چند ساعتی در تهران توقف خواهد داشت و ملاقاتی با وزیر امور خارجه کشورمان خواهد داشت.
همچنین سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت هندوستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد که از اول ژانویه به مدت دو سال شروع می‌شود، گفتگوهای وزرای خارجه ایران و هند را مهم ارزیابی کرد.
«راجنات سینگ» وزیر دفاع هندوستان نیز هفته گذشته در سفر به تهران با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار