سرپرست یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل؛

خبر مشاهده گوزن قرمز در پارس‌آباد ساختگی است

1399/06/18 - 15:52 - کد خبر: 26597
گوزن قرمز

نصر: سرپرست یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: خبر و فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مشاهده گوزن قرمز (مرال) در شهرستان پارس آباد مغان ساختگی است.

به گزارش نصر، لطیف عزیزی روز سه‌شنبه افزود: اخیرا فیلمی در فضای مجازی مبنی بر مشاهده گوزن قرمز (مرال) در این منظقه منتشر شده که واقعیت ندارد.
وی اظهار داشت: جعل و تشویش اذهان عمومی تخلف محسوب شده و عوامل تولید و انتشار این فیلم در فضای مجازی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
سرپرست یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.
سایت احیای آهو در قشلاق علملو مغان و سایت احیای مرال در منطقه فندقلوی نمین ۲ سایت تکثیر و احیای حیات وحش در استان اردبیل هستند. 
مساحت کل منطقه حفاظت شده مغان ۳۵ هزار هکتار است که ۳۷ هکتار آن سایت احیا و تکثیر آهو بوده و فنس کشی شده و نصف سایت در محدوه جغرافیایی شهرستان پارس آباد و نصف دیگر آن در محدوه جغرافیایی شهرستان بیله سوار قرار دارد.
شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار