رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال؛

آتش‌سوزی در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال مهار شد

1399/06/18 - 14:30 - کد خبر: 26592
آتش سوزی

نصر: رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از مهار آتش‌سوزی در اراضی واقع درجوار مناطق حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان و جلوگیری از سرایت آن به داخل این منطقه حفاظت شده خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی کسایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این آتش‌سوزی در مناطقی بین روستای دمدل و نوده از توابع بخش خورش‌رستم و در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ بوقوع پیوسته که با تلاش نیروهای امدادی مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق جنگلی و منطقه حفاظت شده اطراف جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه حادثه آتش سوزی در منطقه‌ای عاری از پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی بوقوع پیوسته است، اظهار داشت: به دلیل پراکندگی آتش‌سوزی در نقاط مختلف  ارزیابی و تخمین مساحت منطقه واقع شده در مسیر شعله‌های آتش زمان‌بر بوده و پس از تعیین دقیق،  مساحت آن به اطلاع عموم خواهد رسید .
رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در عملیات اطفای حریق، محیط‌بانان پاسگاه‌های محیط‌بانی برندق، سوسهاب، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش‌نشانی شهر هشجین ، ماموران انتظامی و جمعی از اهالی این روستاها مشارکت داشته و برغم وزش باد شدید که به گسترش شعله‌های آتش کمک می‌کرد آتش‌سوزی  مذکور  مهار شد.
کسایی افزود: معمولا بی‌احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش سبب بروز حریق در مراتع و جنگل‌های این منطقه‌ می‌شود.
شهرستان خلخال با برخورداری بیش از ۲۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های بزرگ استان اردبیل از لحاظ برخورداری از زیستگاه‌های حیات وحش و تنوع گیاهی و جانوری بوده و همه ساله وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی خسارات سنگینی را به منابع ملی این شهرستان وارد می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار