در نشست خبری؛

ربیعی: مبارزه با دو ویروس کرونا و تحریم، مبارزه برای بقای ملی است

1399/06/18 - 13:31 - کد خبر: 26585
علی ربیعی

نصر: سخنگوی دولت با بیان اینکه مبارزه با دو ویروس کرونا و تحریم، مبارزه برای بقای ملی است، گفت: در تصمیم گیری‌های ما باید هم مراقبت از جان فرزندان در صدر اولویت‌ها قرار دهیم و هم امرآموزش تعطیل نشود.

به گزارش نصر، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه موضوع اجتماعی مطرح شده هفته جاری و گذشته در دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مدرسه آموزش و جوانان و کودکان سرزمین بود، گفت: ملت و دولت ما در حال مبارزه چند کرونایی هستند. پیچیدگی‌ها و دوگانه‌هایی در این مدت ایجاد شده و این دوگانگی به شکلی است که معمولا ایستادن در نقطه مفید را برای اداره کشور و توجه به سیاستگذاری‌ها را کمی با مشکل مواجه می‌کند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با ساده ندانستن این مبارزه خاطرنشان کرد: مبارزه با تحریم و کرونا مبارزه برای بقای ملی است. باید هم آموزش و هم امر سلامت را پیش ببریم.
سخنگوی دولت با تاکید بر صدر قرار دادن مراقبت از جان فرزندان در تصمیم گیری ها، اظهارکرد:‌ در تلاشیم تا هم جان فرزندان را در صدر قرار دهیم و هم امر آموزش تعطیل نشود. همه دوگانه‌های جان و نان، جان و عزاداری، جان و آموزش، ‌آزمون‌هایی است که باید با همکاری هم و افزایش اعتماد از آن با موفقیت عبور کنیم و این یک آزمون ملی برای همه ما است.
وی ادامه داد: شرایطی که امروز همه کشورها با آن روبرو هستند منهای تحریم‌ها است اما با این وجود، امکان مقایسه را برای مردم ما با این کشورها فراهم کرده است.
ربیعی گفت: ویروس کرونا در یک حیات وحش جهش پیدا کرد و تحریم اقتصادی و تروریستی از مغز غلط آمریکا سرچشمه گرفت. این دو  در سیاستگذاری ما اثر گذاشته و نیاز به تفاهم عمومی، درک بیشتر و همکاری همگانی برای مقابله با این دو ویروس داریم.

 معلمان امروز در خط مقدم قرار دارند
 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: امروز معلمان زحمتکش در خط مقدم این پیکار قرار دارند و مناسبات میان معلمان و دانش آموزان و با اولیا و دولت وارد مرحله ای شده است که باید امسال آموزش را با این شرایط تجربه کنیم.
وی اضافه کرد: ستاد کرونا درباره تصمیمات خود درباره مدارس همه ابعاد را در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به آینده دانش آموزان، ضرورت تحرک و دریافت آموزش بهتر، تمرین اجتماعی شدن، تمرین شیوه استفاده از آموزش مجازی در سنین کودکی اشاره کرد.

هیچ ایرانی نباید از تحصیل باز بماند
ربیعی درباره نگرانی‌های عمومی برای آغاز سال تحصیلی در کشور گفت: با تصمیمات مناسب در ستاد ملی کرونا هم به آموزش و عدالت آموزشی و هم به نگرانی‌های عمومی توجه شده است.
سخگوی دولت افزود: موضوع دیگری در دولت درباره مدرسه و کودکان مطرح شد،  این بود که هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند. رییس جمهوری تاکید کردند که «هیچ ایرانی نباید از تحصیل باز بماند» وزارتخانه‌های  رفاه و آموزش پروش مکلف شدند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه بازماندگی کودکان از تحصیل را در دوران ابتدایی به علل اقتصادی یا فرهنگی و یا به علت معلولیت ثبت نام نکرده اند دنبال کنند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: این دستگاهها مکلف شدند با تک تک خانواده ها تماس بگیرند و صحبت کنند که هیچ فرزند ایرانی  از تحصیل بازنماند.

انتخابات دور دوم مجلس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شود
ربیعی به مصوبات ستاد ملی کرونا درباره انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در ستاد کرونا تاکید شد که این انتخابات در زمان مقرر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، پیشنهاد وزارت کشور در این زمینه تصویب شد که سخنرانی نامزدها ممنوع است و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی انجام می‌شود.
سخنگوی دولت افزود: برای اینکه یک فرصت به داوطلبان نمایندگی داده شود از صداوسیما خواسته شد تا امکانات برابر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در حد متعارف - برای اینکه این افراد شناسایی و معرفی شوند- در اختیار نامزدها قرار داده شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار