معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان؛

ازدحام والدین در مدارس در روزهای کرونایی نگران کننده است

1399/06/18 - 12:00 - کد خبر: 26570
مدارس، دانش آموزان

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پایش بیماری کرونا و نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس امری ضروری بوده اما موضوع نگران کننده در مدارس حاشیه شهر زنجان به ویژه دو منطقه این شهر، ازدحام زیاد والدین دانش‌آموزان است.

به گزارش نصر، محمدرضا صائینی روز دوشنبه در جلسه ویژه بازگشایی مدارس استان افزود: حضور و ادامه ازدحام والدین در مدارس یک فاجعه انسانی را به وجود می آورد و این در حالی است که همه متعهد شدند که در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا گام‌های موثرتری بردارند اما دریافت چنین گزارش های جای تامل بسیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در ارتباط با اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس استان کار فوق‌العاده‌ دیگری همانند یوم‌العباس زنجانی‌ها خلق کرد و در این راستا با برنامه‌ریزی و نظارت های جدی توسط دانش‌آموزان و اولیا، یک الگوی مطلوب ملی از حضور دانش‌آموزان در مدارس ثبت شود.
صائینی اظهار داشت: در صورت بروز انتشار بیماری و افزایش شمار مبتلایان تعطیلی مدارس نیز امری بیهوده خواهد بود چرا که جریان ویروس به منازل رسوخ می کند و در واقع نمی توان کار جدی انجام داد که برای پیشگیری از این امر، پایش ها و نظارت ها در کنار همراهی کارشناسان بهداشتی امری ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم رصد وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس از سوی فرمانداران، ستادهای کرونای شهرستان ها و کارشناسان بهداشتی گفت: در صورت افزایش شمار مبتلایان در شهرستان ها مشکلات متعددی گریبانگیر شده و فرمانداری ها را با چالش مواجه خواهد کرد بر این اساس طبق تاکید استاندار کمیته ای به همین منظور در مناطق شهری و شهرستانها با محوریت فرمانداری ها تشکیل شده است.
صائینی، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان به ویژه در شهرستان ها با کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همکاری جدی داشته باشند، ادامه داد: متاسفانه این مساله که با هدف بررسی و ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس انجام می شود در برخی شهرهای استان با موانعی از سوی مسوولان مدارس مواجه شده است.
رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به همکاری پدافند غیرعامل و همیاری خوب اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس استان، افزود: این استان حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دارد و به طور تقریبی ۸۰ درصد خانواده‌های زنجانی، فرزند گروه سنی دانش‌آموز دارند و اگر یکی از آنان در مدرسه به بیماری کووید-19 مبتلا شود، به راحتی جریان ویروس کرونا به دیگر اعضای خانواه منتقل و کل استان و به عبارتی فاجعه انسانی رخ می دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار