برای نخستین بار در شرایط کرونا انجام شد:

ارائه تسهیلات ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر

1399/06/18 - 10:13 - کد خبر: 26560
لادن حیدری

نصر: معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا بر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، از رایزنی‌ها برای عملیاتی کردن ارائه تسهیلات ویژه همچنین در نظر گرفتن وام‌های کم‌بهره برای جهش تولید در این حوزه خبر داد.

به گزارش نصر، لادن حیدری در گفت و گو با خبرنگار با تشریح روند تلاش و پیگیری این وزارتخانه از ابتدای شیوع کرونا و مسائل و مشکلات بعدی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، خاطر نشان کرد: در مجموع تاکنون بیش از ۲۲ هزار پرونده درخواست دریافت تسهیلات کرونایی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل شده است.


مهلت درخواست دریافت تسهیلات کرونایی
 معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به دو مرحله تمدید، روند ثبت نام همچنان ادامه داشته و تا پایان شهریور جاری نیز با توجه به آخرین تمدید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه خواهد داشت.

حیدری به رسیدگی پرونده افراد متقاضی وام و ارائه تسهیلات در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات و موانع موجب تاخیر تسهیلات شده که خوشبختانه در این زمینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تسریع و رفع این موانع برای پرداخت سریع‌تر تسهیلات و تعامل بهتر بانک مرکزی تاکید کرد.
معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره بر حمایت و کمک به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به ویژه آسیب دیده از کرونا تاکید داشته و دارد؛ از این رو این معاونت نیز تمام تلاش، توان و ظرفیت خود و مجموعه را به کار گرفته تا بتواند در این زمینه به‌آنها کمک کند.


پرداخت تسهیلات بلاعوض
حیدری ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها و اقدامات مثمرثمر به نفع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رقم خورده و نتایجی خوبی را جهت حمایت و ارائه تسهیلات به آنها در پی دارد که به‌زودی مواردی از آنها عملیاتی و به مرحله پرداخت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می رسد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پرداخت های قبلی در خصوص شرایط کرونا به اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه، اظهار داشت: با پیگیری و تلاش های انجام شده، برای نخستین بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق شد رقمی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان بلاعوض از دولت برای حمایت از فرهنگ و هنر در اختیار داشته باشد. مبلغی را برای هنرمندان درنظر گرفته و برای حق بیمه سه ماه فصل بهار و دیگر موارد از طریق کانال‌های مختلف پرداخت می شود.

 
تلاش برای دریافت تسهیلات ویژه
معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق یکی از بانک ها با سود ۱۶ درصد، گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانک کارآفرینی صندوق کارآفرینی، با سود ۴ درصد یعنی کم‌بهره نیز در حوزه اشتغال در سطح کشور پیش بینی شده است.
حیدری همچنین از رایزنی های این ‌معاونت برای  عملیاتی کردن پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای موضوع جهش تولید با سود ۴ درصد خبر داد و افزود: این مهم در حال انعقاد تفاهمنامه و قرارداد بین ما و سازمان برنامه و بودجه و بانک کارآفرینی است که به‌زودی در اختیار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه قرار می گیرد.
معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در شرایط بحرانی فعلی تحریم و شیوع کرونا واقعا کار بزرگی است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.


بی‌سابقه‌ترین تسهیلات برای اصحاب فرهنگ وهنر
حیدری تاکید کرد: این اقدامات (ارائه و پرداخت تسهیلات) در نوع خودش در دوران‌مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی سابقه بوده تا جایی‌که حتی در اوج رفاه کشور هم نتوانسته بودیم این تسهیلات را در حوزه فرهنگ درنظر گرفته و دریافت کنیم که خوشبختانه این مهم با درایت وپیگیری مجددانه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پشیبانی دولتمردان تدبیر و امید اجرا شد.
وی با اشاره به تاثیرات و آسیب‌های وارده شیوع کرونا بر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و بروز مسائل و مشکلات بعدی برای اهالی این حوزه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تاکنون سلسله نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، رفاه وتامین اجتماعی و دیگر نهادها در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم؛ بنابراین پس از رایزنی ها و پیگیری ها فروان توانستیم امروز به این دستاوردها برسیم.


کمک به اصحاب فرهنگ و هنر افتخاری بزرگ
 معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همچنین درنظر گرفتن تسهیلات را افتخاری بزرگ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.
انتهای پیام/

پژوهشیار