معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افزایش مسافرت‌ها از علل افزایش دو برابری شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

1399/06/17 - 10:51 - کد خبر: 26491
کرونا، ویروس کرونا، مبتلایان

نصر: شرقی از علل افزایش دو برابری آمار مبتلایان به کرونا در این استان است.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، نسبتا خوب است، گفت: مردم هر جا تخطی از پروتکل‌های بهداشتی را دیدند، با سامانه‌ی 190 تماس گرفته و کارشناسان بهداشت را مطلع کنند.
براساس این گزارش، وی ادامه داد: قطعا این افراد که 20 الی 30 درصد را شامل می‎شوند، در انتشار بیماری نقش دارند، وضعیت کنونی متفاوت از روزهای اول شیوع بیماری است و کرونا الان در همه جا انتشار یافته وجود دارد.
وی، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم در طول هفته‌های گذشته تقریبا  خوب  بوده، اما  کافی نیست و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و افزایش موارد جدید بیماری باید درصد زیادی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همت داشته باشند.
درستی در خاتمه گفت: هر چند میزان رعایت و همراهی مردم نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته است، اما باز هم کافی نیست و با توجه به ضرورت رونق فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، تداوم فعالیت‌های مختلف و بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تبدیل به وظیفه‌ای ملی و همگانی شود.
گفتنی است؛ دکتر صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته در دوره آموزشی در مرکز مدیریت سلامت در تبریز از افزایش دوبرابری شمار مبتلایان به کرونا در استان در روز یکشنبه نسبت به شنبه خبر داده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار