فرمانده پدافند هوایی شمالغرب؛

ایران توان صادرات پهپاد را دارد

1399/06/16 - 20:04 - کد خبر: 26470
پهپاد

نصر: فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: پدافند هوایی ارتش در سطح منطقه به قطب ساخت پهپاد تبدیل شده و در حال حاضر ایران می‌تواند محصولات پهپادی را صادر کند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های پدافند هوایی کشور در زمینه جنگ الکترونیک گفت: سامانه‌های بسیار پیشرفته هوایی توسط جوانان مومن و متخصصان داخلی ایجاد شده است که اگر می خواستیم چنین سامانه‌ای را از خارج بخریم به ما نمی‌فروختند.
وی یادآوری کرد: دستاوردهای الکترونیک هر کشور متناسب خود آن کشور است و اگر خریداری هم باشد تمام کنترل آن در دست کشور ثانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه قبلا رادار پسیو در اختیار کشور نبود، افزود: امروز با اتکا به توان جوانان بومی، رادار پسیو(بدون انتشار)، سامانه های موشکی با بردهای کوتاه، متوسط و بلند در اختیار داریم.
وی اضافه کرد: سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳، بسیار پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر ساخته شده و در مدار عملیاتی قرار گرفته است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق ۹ گانه نیروی پدافند هوایی ماموریت دارد تا از آسمان نیلگون پنج استان کشور شامل آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حراست کند، افزود: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در راستای اجرای ماموریت انواع و اقسام یگان‌های کشف راداری، سامانه موشکی، توپخانه راداری و غیرراداری، پست‌های دیده‌بانی برای کشف تهدیدات هوایی، رصد و پایش و کنترل دقیق در سراسر منطقه فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار