خبر اختصاصی نصر/

بازتاب قهرمانی تراکتور در فرامرزها

1399/06/16 - 17:22 - کد خبر: 26467
فرامرزی

نصر: قهرمانی تیم فوتبال تراکتور در برخی کشورها خصوصا کشورهای همسایه از جمله ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق بازتاب زیادی داشت تا جایی که برخی سیاستمداران این کشورها نیز این قهرمانی را تبریک گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل نصر، پیروزی ۳ بر ۲ تیم فوتبال تراکتور در فینال جام حذفی کشورمان در کشورهای خارجی خصوصا کشورهای همسایه از جمله ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق بازتاب زیادی داشت تا جایی که برخی سیاستمداران و شخصیت های برجسته این کشورها نیز این قهرمانی را تبریک گفتند.
"مرال آکشنر" رئیس «حزب نیک» ترکیه (İYİ Parti) که یکی از احزاب صاحب قدرت در این کشور است، با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام و توییتر، قهرمانی تیم تراکتور را تبریک گفت.
"منصور یاواش" شهردار آنکارا نیز، هم در صفحه رسمی خود در اینستاگرام و هم با توییتی در حساب رسمی خود، پیروزی تراکتورسازی و آسیایی شدن آن را تبریک گفت.
"گل‌تکین اویسال" رئیس «حزب دمکرات» در ترکیه هم قهرمانی تراکتور در جام حذفی را تبریک گفت.
ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمن های عراق هم با درج پیامی در حساب رسمی خود در اینستاگرام با اشاره به محبوبیت تیم تراکتورسازی، قهرمانی این تیم را تبریک گفت.
برخی منابع هم از تبریک چند تن از نمایندگان مجلس ترکیه از احزاب مختلف این کشور در حساب های رسمی خود در شبکه های اجتماعی خبر دادند.
برخی رسانه های کشورمان نیز به نقل از سامان نریمان جهان بازیکن تیم نفتچی در جمهوری آذربایجان، از برگزاری جشن قهرمانی آذربایجانی ها در باکو خبر دادند.
بیشتر رسانه های ترکیه از جمله خبرگزاری آناتولی، "تی آر تی"، شبکه خبری "ان تی وی" و بیشتر رسانه های مطرح ترکیه و خبرگزاری دولتی آذرتاچ جمهوری آذربایجان و دیگر رسانه های مطرح این کشور هم با درج اخبار و گزارش های مختلفی قهرمانی تیم تراکتورسازی و کسب سهمیه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را در زبان های مختلف به مخاطبان خود مخابره کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار