حاجی میرزایی؛

مدرسه تلویزیونی گامی در جهت عدالت آموزشی است

1399/06/15 - 13:38 - کد خبر: 26376
مدرسه تلویزیونی

نصر: وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواختن زنگ مدرسه تلویزیونی گفت: یکی از گام‌های مدرسه تلویزیونی ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی امروز شنبه در برنامه شبکه خبر به همراه علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما زنگ مدرسه تلویزیونی را نواختند.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: امروز با آرزوی سالی بسیار پرثمر و همراه با موفقیت و سلامتی برای همه دانش آموزان زنگ مدرسه تلویزیونی نواخته شد.
وی افزود: ایده مدرسه تلویزیونی من را به یاد سخنانی از حضرت امام خمینی (ره) انداخت که فرمودند همه ایران را مدرسه کنیم و اکنون گمان می کنم یک وجه این شعار با راه اندازی مدرسه تلویزیونی محقق شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرعت واکنش کشورها به پدیده‌های غیرمنتظره متفاوت بوده است، عنوان کرد: در همه جهان تلاش زیادی برای بخش آموزش شده است. همه سعی کردند که پس از شیوع ویروس کرونا برای تداوم آموزش به میدان بیایند و آموزش را از سر بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نسل امروز از امکانات و ظرفیت‌های بالایی نسبت به دوره‌ای که ما تحصیل می‌کردیم برخوردارند و امیدواریم این نسل قدر این دوره‌ها را بدانند و با استفاده از این ظرفیت دانش آموزان آگاهی و دانش خود را تقویت کنند.
حاجی میرزایی عنوان کرد: معلمان ما تجارب و دانش متفاوتی دارند و در مدارس تلویزیونی می‌توانند از شیوه‌های مختلف استفاده کنند.
وی با بیان اینکه یکی از گام‌های مدرسه تلویزیونی ایجاد عدالت آموزشی است، افزود: در سراسر کشور مدارسی وجود دارد که ۵ دانش آموز در آنها تحصیل می کند، اما کیفیت‌های آموزشی در آنها یکسان نیست،‌ از این رو با مدرسه تلویزیونی می‌توان چتر آموزشی را برای همه گستراند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکسری کارهای هوشمند و موثر میان آموزش و پرورش و صدا و سیما شکل گرفته است که امیدواریم با همکاری هم و با تعمیق آن به توسعه آموزشی کمک شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار