امام جمعه‌تبریز؛

در کنار تعلیم باید به تربیت دانش‌آموزان هم توجه خاص شود

1399/06/15 - 11:57 - کد خبر: 26364
آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان این‌که آموزش و پرورش نهادی انسان‌ساز است، گفت: در کنار امر تعلیم، به تربیت دانش‌آموزان هم توجه خاصی بشود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و السمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه عفتیه تبریز، اظهار کرد: امسال آغاز سال تحصیلی با سال های قبل تفاوت زیادی دارد؛ به خاطر شرایط کرونا، امسال همکاری بیشتر اولیا با معلمان و مدیران مدارس ضروری است، زیرا در برخی مناطق ممکن است امکان حضور دانش آموز نباشد، در مناطقی که قرمز باشد امکان حضور دانش آموز نیست و به طور یقین تفاوت هایی با سال های قبل وجود دارد.
وی افزود: بر این اساس مدت زمان حضور در کلاس کوتاه خواهد بود و به نکات دیگری هم باید توجه کرد، اگر اولیای محترم ارتباط صمیمانه ای را با مدارس، معلمان و مدیران داشته باشند به طور قطع در پیشرفت دانش آموزان موثر خواهد بود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای ما و آموزش و پرورش بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در کنار تعلیم و تربیت، دانش آموزان باید از سلامت کامل برخوردار باشند، منطق ایجاد دستگاه آموزش و پرورش انسان سازی و انسان شایسته سازی است و آن انسان مومن، خردمند، مجاهد و اهل عمل باید به اخلاق اسلامی متصف بشود؛ یعنی در کنار تعلیم، تربیت نیز اهمیت فراونی دارد، در قران اگر دقت کنیم فقط در یک جا تعلیم قبل از تزکیه است، همه جا تزکیه قبل از تعلیم  است، بنابراین در کنار تعلیم باید به تربیت دانش آموزان هم توجه خاصی انجام شود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر به روز رسانی سند تحول بنیان آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه به معلمان بشود زیرا معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و آموزش و پرورش و نهادهای تحقیقانی فرهنگ ساز باید جایگاه معلمان را بالا ببرند. 
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی باید به دقت رعایت شود، گفت: آموزش برای همه دانش آموزان است و باید دست اندرکاران آموزشی تلاش کنند از آفات و زیان های احتمالی آموزش مجازی پیشگیری کنند چرا که احتمال آفت در فضای مجازی هست؛ معلمان دلسوز مانند پدر و مادری مهربان مراقب آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان باشند .
امام جمعه تبریز ادامه داد: والدین نیز در محیط خانه ها بچه ها را از آفت های فضای مجازی مراقبت کنند و به فعالیت های پرورشی اهتمام ورزند .
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی مهدکودک ها گفت: مهد کودک ها باید ساماندهی شود و بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب باید به آمورش و پرورش واگذار شود . 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری از امروز در خدمت دانش آموزان و معلمان هستیم.
جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: با ملاحظه دغدغه خانواده ها امادگی داریم با اجرای برنامه های مجازی و حضوری روند آموزش را پیگیری کنیم.
همزمان با سراسر کشور، هشت هزار و 900 مدرسه در آذربایجان شرقی پس از ماه‌ها تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا امروز شنبه بازگشایی می شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار