معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش؛

وعده وزارت رفاه برای اهدای پنج هزار تبلت دانش‌آموزی/ نیازمند کمک خیرین برای تهیه تبلت دانش‌آموزی هستیم

1399/06/15 - 11:48 - کد خبر: 26363
رضوان حکیم زاده

نصر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند کمک خیرین برای تهیه تبلت دانش آموزی هستیم؛ گفت: در جهت بهره مندی دانش آموزان از شبکه شاد و ارائه خدمات آموزشی از بسترهای دیگر برنامه ریزی شده تا هیچ یک از دانش آموزان به دلیل نداشتن تبلت از خدمات آموزشی و تحصیل باز نمانند.

به گزارش نصر، رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین تبلت دانش آموزی، اظهار کرد: در خصوص تامین تبلت دانش آموزی، دو اقدام را پیگیری و به مرحله اجرا رسانده‌ایم که این دو اقدام می‌تواند موانع پیش روی دانش آموزان فاقد تبلت برای پی‌گیری و همراه شدن در آموزش مجازی دروس را حل و فصل کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به رایزنی‌های صورت گرفته در این رابطه اشاره کرد و گفت: در جهت بهره مندی دانش آموزان از شبکه شاد و ارائه خدمات آموزشی از بسترهای دیگر برنامه ریزی شده است که این اقدام در جهت خدمات رسانی به دانش آموزان است تا هیچ یک از آن‌ها به دلیل نداشتن تبلت از خدمات آموزشی و تحصیل باز نمانند.

وی افزود: با رایزنی با صدا و سیما و  مراکز استانی این شبکه‌ها، فعال کردن مناطق آموزشی برای تهیه درسنامه‌ها و مجهز کردن راهبران آموزشی به خدمات پشتیبانی، سعی در فراهم کردن بسترهای آموزش مجازی دروس به دانش آموزان هستیم.

وی به میزان کمک‌های اهدایی نهادها برای تهیه تبلت دانش آموزی اشاره و تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در مرحله اول برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، مبلغی را برای خرید 14 هزار تبلت واریز کرده است و همچنین جلساتی را با جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار کرده‌ایم که طرح موضوع شده و از آنها خواستیم در شرایط بحران کرونا بخشی از فعالیتهای خود را به تهیه تبلت برای دانش آموزان معطوف کنند.

حکیم زاده با بیان اینکه خیرین می‌توانند در حوزه تهیه تبلت و تلفن همراه برای فراگیری آموزش مجازی دانش آموزان بدون تبلت ورود پیدا کنند، تأکید کرد: نهادها و سازمانها می توانند تبلت مورد نیاز دانش آموزان را خریداری و یا با هماهنگی ادارت آموزش و پرورش مبالغ اهدایی خود را ارسال کنند. این تبلت‌ها با هماهنگی مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و دارای برچسب اموال مدارس می‌شوند.

وی یادآور شد: وزارت رفاه نیز وعده تهیه 5هزار تبلت را برای دانش آموزان نیازمند داده که امیدواریم محقق می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار