معاون وزیر نیرو؛

تعداد سدهای کشور به ۱۸۸ رسید

1399/06/13 - 16:30 - کد خبر: 26310
محمد حاج رسولیها

نصر: معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت مادر تخصصی منابع آب ایران با بیان امروز با افتتاح سد کلقان در بستان آباد تعداد سدهای کشور به ۱۸۸ سد رسید، افزود: از این تعداد سد ۴۴ سد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

به گزارش نصر، محمد حاج رسولیها روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سد کلقان در شهرستان بستان آباد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه امسال بهره برداری از ۹ سد برنامه ریزی شده بود، افزود: سد کلقان پنجمین سد بود که به بهره برداری رسید و ۲ سد دیگر آماده افتتاح داریم.
وی از آبگیری ۹ سد دیگر در کشور خبر داد و افزود: اگر اعتبار اندکی برای این ۹ سد در نظر گرفته شود شاهد آبگیری آنها خواهیم بود.
حاج رسولیها با اشاره به انتظار ۱۵ ساله مردم شهرستان بستان آباد در بهره مندی از سد کلقان گفت: سعی داریم با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره مندی کامل مردم از این سد را عملیاتی کنیم.
وی وجود سد کلقان چای در شهرستان بستان آباد با توجه به نزدیکی به مرکز استان آذربایجان شرقی را بزرگترین ظرفیت برای گردشگری و توسعه منطقه عنوان کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توان ۱۲ هزار و ۴۵۰ مگاواتی نیروگاه های برق آبی در کشور گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲ نیروگاه طراحی کرده ایم.
سد کلقان مخزنی کلقان چای در فاصله ۲۳ کیلومتری جنوب غربی شهرستان بستان آباد ،روستای کلقان واقع شده است.
این سد که با حضور مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی و با دستور مستقیم ریس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید ظرفیت ۲۲ میلیون متر مکعب آب را دارد.
تامین آب شرب شهرستان های بستان آباد و چاراویماق و بیش از ۱۰۰ روستای مسیر خطوط انتقال از اهداف سد کلقان چای می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار