رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل؛

کلزاکاران در اردبیل تسهیلات تشویقی می‌گیرند

1399/06/13 - 11:45 - کد خبر: 26271
کلزا

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کلزاکاران در این استان به ازای هر هکتار ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

به گزارش نصر، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی دانه‌های روغنی استان اظهارداشت: زیرساخت‌های لازم برای کشت موفقیت‌آمیز پاییزه این محصول صورت گرفته و نهاده‌های موردنیاز اعم از سموم مورد نیاز و کودهای شیمیایی تدارک دیده شده است.
وی افزود: دولت سیاست‌های حمایتی خود را از کلزاکاران با هدف خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی دارد و در ازای کشت هر هکتار زراعت کلزا تسهیلات مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.
او گفت: در سایه تلاش استاندار و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان هشت هزار هکتار ازا اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز خواهد شد.
وی تشریح کرد: در سه ماه اول سال جاری عملیات اجرایی بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.
نیکشاد همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش تولید در فضاهای بسته و گلخانه‌ای افزود: استان اردبیل رتبه اول کشور را در توسعه کشت محصولات در فضاهای بسته و گلخانه‌ای دارد ، به گونه‌ای که به مساحت ۲۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در حال ساخت است و در پنج ماه اول امسال
نیز بیش از ۴۰ هکتار از فضای گلخانه‌ای به بهره‌برداری رسیده که در حال تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله خیار ، فلفل و گوجه‌فرنگی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار