استاندار آذربایجان غربی؛

احیای دریاچه ارومیه نگین دستاوردهای دولت در آذربایجان غربی است

1399/06/12 - 20:42 - کد خبر: 26248
دریاچه ارومیه

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سند آمایش استان یک گام دیگر تا نهایی شدن فاصله دارد بر هماهنگی تدوین اسناد تخصصی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها با این سند تاکید کرد و گفت: سند سازگاری با کم آبی استان که نیز که مورد مطالبه وزارت نیرو است باید بر اساس سند آمایش تدوین و نهایی شود.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به سند آمایش نقشه راه توسعه استان در ۳۰ سال آینده است، گفت: حوزه آب به عنوان رکن اساسی دستیابی به توسعه،باید در تدوین اسناد مدیریت مصرف آب با سند آمایش هماهنگ باشد.
وی بابیان اینکه دستیابی به اهداف مدنظر در سند آمایش با شیوه های کنونی مصرف آب میسر نیست، افزود: باید تدابیر کاربردی برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی انجام پذیرد.
شهریاری با اشاره به تلاش تاریخی دولت در نجات دریاچه ارومیه افزود: این پروژه فاخر به عنوان نگین دستاوردهای دولت در استان مطرح است. 
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه های نجات دریاچه ارومیه و هزینه کردن بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در سخت ترین شرایط اقتصادی گویای تحقق وعده دولت برای نجات این دریاچه است.
شهریاری تصریح کرد: با اتمام مراحل انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه در دی ماه امسال شاهد احیای بیش از پیش دریاچه خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار