فرماندار زنجان؛

زنجان با کمبود تخت آی سی یو مواجه است

1399/06/12 - 15:33 - کد خبر: 26229
آی سی یو

نصر: فرماندار زنجان از کمبود تخت‌های مراقبت های ویژه (ICU ) در این شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه نیاز به حمایت تشکل‌های مردم نهاد داریم تا بخشی از کمک‌های خیران را به سمت افزایش ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی سوق دهند.

به گزارش نصر، رضا عسگری روز چهارشنبه در نشست با اعضای شماری از تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته شاهد تلاش تشکل‌های مردم نهاد در جهت مبارزه با ویروس کرونا در کنار سازمان‌های دیگر بودیم. 
وی افزود: اگر حضور به موقع پویش‌های مردم نهاد در روزهای اولیه شیوع کرونا نبود شرایط بسیار سخت‌تر بود چراکه با تلاش این تشکل‌ها استان زنجان به مرحله پیک ویروس کرونا نرسید.
فرماندار زنجان با اشاره به روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا و آماده سازی نقاهتگاه‌ها بیان کرد: طبق فراخوان داده شده و با کمک تشکل‌ها و سمن‌ها در کمتر از سه هفته نزدیک به ۱۶۰ تخت بیمارستانی از منازل جمع آوری و به بیمارستان آیت‌الله موسوی تحویل داده شد.
وی افزود: توانستیم با کمک سمن‌ها یک هزار و ۴۰۰ تخت در محیط نقاهتگاهی تجهیز و آماده کنیم که مدیریت این مجموعه نیز به عهده خود تشکل‌ها و دانشگاه علوم پزشکی است که بخشی از آن در حال استفاده است.
عسگری با اشاره به ترس و وحشت روزهای اولیه از ویروس کرونا و بی‌تفاوتی امروز مردم که سبب شیوع موج دوم ویروس کرونا شد، تاکید کرد: پیدا شدن واکسن زمان‌بر خواهد بود پس چاره‌ای نیست جز اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی به نقش سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها ظرفیت بسیار بالایی در آموزش مردم جهت پیشگیری از ویروس کرونا دارند.
فرماندار زنجان با اشاره به کمبود تجهیزات بیمارستانی استان زنجان گفت: بیمارستان‌های استان زنجان ظرفیت محدودی دارند و در موج دوم ویروس کرونا روزانه شاهد مراجعه بیش از ۱۲۰ نفر به بیمارستان‌ها بودیم که مجبور ‌شدیم ظرف یک هفته با اتوبوس آمبولانس بیماران را بین بیمارستان‌ها جابه‌جا کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار