نماینده مردم ورزقان و خاروانا تاکید کرد:

اهمیت آموزش‌های مهارتی در جهت برون رفت از معضل بیکاری

1399/06/12 - 14:51 - کد خبر: 26228
بیکاری

نصر: نماینده مردم ورزقان و خاروانا با اشاره به وجود جوانان با استعداد در استان و همچنین شهرستان ورزقان، گفت: آموزش‌های مهارتی در مشاغل خاص چه به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی می‌تواند راهکار برون رفت از معضل بیکاری باشد.

به گزارش نصر، اللهوردی دهقانی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های این اداره کل، نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در تحقق شعار سال "جهش تولید" مهم و اساسی برشمرد.
وی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مهارت آموزی به اقشار مختلف مردم، افزود: این آموزش‌ها نقشی اساسی در جامعه داشته و بسترساز تمامی مشاغل در عرصه تولید بوده و می‌تواند مشاغل و دیگر سازمان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
وی با تاکید بر صنعتی بودن استان و همچنین وجود معادن با ارزش در منطقه، اظهار کرد: استفاده و ترویج صنایع پایین دستی در این صنایع موجب انباشت سرمایه در استان می‌شود و این مهم با اشاعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه محقق خواهد شد.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در ادامه تاکید کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان می‌تواند در شهرستان ورزقان با احصای ظرفیت‌های موجود در این شهرستان متناسب با نیاز منطقه و بازار کار اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی کند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در همکاری برای تدوین سند توسعه صنعت مس و ارائه آموزش‌های مهارتی در این حوزه، باید نقشی اساسی و پررنگ‌تری داشته باشد.
دهقانی با بیان این‌که آموزش فنی و حرفه‌ای رسالت سنگینی دارد، گفت: دلیل بازدهی پایین، ارائه نشدن آموزش‌ها و فنون لازم برای تولید، خدمات و تولید محصول بوده و نیاز است در این زمینه با حداقل سرمایه، کمترین زمان و کمترین نیرو، بیشترین بازدهی را داشته باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار