اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از فردا

1399/06/12 - 13:23 - کد خبر: 26219
تبریز بارانی

نصر: اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ سطح هشدار "زرد"، از ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه به استان خبر داد.

به گزارش نصر، براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان، زمان شروع فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار روز پنجشنبه ۱۳ شهریور بوده و با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و همچنین کاهش نسبی دما همراه است.
همچنین رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی نیمه شرق ‌استان و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید از جمله مخاطرات این سامانه بارشی بوده و تمامی نواحی استان به ویژه نیمه شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.
در این اطلاعیه آمده است: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین اصابت صاعقه به ویژه در نیمه شرقی استان و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت وزش باد گاهی تا نسبتاشدید وجود دارد.
اداره کل هواشناسی استان در این اطلاعیه توصیه کرده تا به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از سفرهای غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات، به ویژه در نیمه شرقی استان پرهیز شود.
بر اساس این اطلاعیه، این سامانه بارشی اواخر روز جمعه چهاردهم شهریورماه استان را ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار