معاون وزارت صنعت؛

پارس‌آباد مغان ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات غیرنفتی دارد

1399/06/12 - 12:30 - کد خبر: 26210
محسن صالحی نیا

نصر: معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: منطقه مغان یکی از معدود ظرفیت‌های عظیم در کشور است که در هیچ نقطه ای از دنیا یافت نمی‌شود و باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات غیرنفتی بهره‌مند شویم.

به گزارش نصر، محسن صالحی‌نیا در بازدید از پایه ریلی و لجستیکی و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان ، نحوه استقرار و نقشه جانمایی و مصوبات موردنیاز آن را برای تصویب بررسی کرد.
وی همچنین با حضور در ناحیه صنعتی پارس‌آباد فاز دوم ناحیه صنعتی پارس‌آباد به مساحت ۵۰ هکتار را افتتاح کرده و در بازدید از شهرک صنعتی مشترک مرزی نیز گفت: مقدمات اولیه طرح با مساحت ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و بخش خصوصی طی چند روز آتی برای طرح در هیات دولت پیشنهاد خواهد شد.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طی هفته‌های آتی مقدمات زیرساخت شهرک صنعتی مشترک مرزی نیز بعد از مصوب شدن آماده‌سازی می‌شود.
عباس جهانگیرزاده ، نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز گفت: استاندار اردبیل به جد پیگیر نهایی شدن مصوبه و شروع عملیات اجرایی این پروژه است.
او افزود: برخی‌ها مانع پیشرفت و نهایی شدن این پروژه هستند و برای مصوب شدن آن سنگ‌اندازی می‌کنند ولی با تمام توان در مقابل هرگونه انفعال و کارشکنی جهت سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان خواهیم ایستاد.
فرماندار پارس‌آباد هم از تسریع در مصوب کردن طرح در حوزه شهرستان خبر داد و افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبه شهرستانی طرح، جهت تسریع در روند کار و نهایی شدن آن انجام خواهد شد.
ابراهیم امامی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط از آمادگی لازم برای آغاز مقدمات و شروع عملیات اجرایی طرح برخوردار هستند و هیچ مانعی برای نهایی شدن این طرح اقتصادی وجود ندارد.
وی اظهارداشت: با اجرای این پروژه گشایش خوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار