خبر/

کاهش ۲۰ درصدی تردد خودروها در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

1399/06/12 - 10:08 - کد خبر: 26193
جاده، جاده های آذربایجان شرقی، تردد جاده ای

نصر: رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تردد خودروها در جاده‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، حسین بلوکی، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت بیش از ۹۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد تردد خودرو از طریق ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کاهش میزان تردد خودرویی در جاده های استان تاثیر دارد، اظهار داشت: از مجموع تردد خودرویی ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.
رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: جاده های رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۱۶میلیون و ۹۲۹ هزار، تبریز- صوفیان با بیش از ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و بناب – مراغه با بیش از ۲ میلیون و ۹۲ هزار تردد خودرو، پرترددترین جاده های استان طی این مدت بودند.
بلوکی، ادامه داد: جاده های رفت و برگشت تبریز- خواجه و مرند- صوفیان از دیگر جاده های پرتردد استان در این مدت بود.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار