خبرگزاری فرانسه؛

ترامپ شایعه سکته مغزی خود را تکذیب کرد

1399/06/12 - 08:42 - کد خبر: 26188
دونالد ترامپ

نصر: رئیس جمهور آمریکا ادعای رسانه‌ها مبنی بر سکته مغزی خود را تکذیب کرد.

به گزارش نصر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه شایعات را درباره این که سکته‌های مغزی خفیف علت مراجعه برنامه ریزی نشده وی به بیمارستان در سال گذشته میلادی بوده است، رد کرد و این ادعا‌ها را "اخبار جعلی" خواند.
ترامپ ماه نوامبر به طور غیرمنتظره به "مرکز پزشکی والتر رید" Walter Reed مراجعه کرد. این مسئله که این مراجعه برنامه ریزی نشده بود به گمانه زنی‌ها درباره مشکلی جدی برای ترامپ در زمینه سلامت دامن زد. هر چند که کاخ سفید تاکید داشت وی فقط زودتر از موعد بخش‌هایی از معاینات سالانه خود را انجام داده است.
ترامپ در این باره در صفحه توییتری خود نوشت: تمامی ندارد! حال آن‌ها تلاش می‌کنند بگویند رئیس جمهور محبوب شما دچار یک رشته سکته‌های مغزی خفیف شده و به مرکز پزشکی والتر رید رفته است. هرگز برای این نامزد (ترامپ) این اتفاق نیافتاده است - اخبار جعلی".
ترامپ ظاهرا با اشاره به جو بایدن، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر افزود: "شاید اشاره آن‌ها به نامزدی از حزب دیگر است".
سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد در کتاب تازه یک روزنامه نگار نیویورک تایمز ادعا شده مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در صورتی که ترامپ در مراجعه به بیمارستان تحت بیهوشی قرار گیرد در حال آماده باش برای برعهده گرفتن موقت اختیارات ریاست جمهوری قرار گرفته است.
سی ان ان که نسخه‌ای از کتاب منتشر نشده مایکل اشمیت Michael Schmidt را در اختیار دارد اعلام کرد نویسنده منبع ادعای خود را مشخص نکرده است. این مطلب در صورتی که صحت داشته باشد پرسش‌های تازه‌ای درباره این مراجعه به وجود می‌آورد.
این گزارش به سرعت به ادعا‌ها در شبکه‌های اجتماعی دامن زد که ترامپ دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان انتقال یافته است. با این حال، شان کانلی Sean Conley, پزشک شخصی ترامپ که پارسال تاکید کرد مراجعه به بیمارستان مسئله جدی نبوده است، همچنین با انتشار بیانیه تازه‌ای گمانه زنی‌ها در این خصوص را رد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار