رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛

مدارس روستایی و عشایری با رعایت پروتکلهای بهداشتی آماده بازگشایی اند

1399/06/11 - 16:28 - کد خبر: 26165
مدارس

نصر: رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به تشریح اقدامات انجام شده این سازمان برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی پرداخت.

به گزارش نصر، مهراله رخشانی مهر در تشریح اقدامات انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: تا پایان ۶ ماهه اول سال ۸۰۵۱  کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم و تا پایان سال هم 6 هزار و 812 کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع ۱۴ هزار و ۸۴۳ کلاس را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: ۴۱۱ پروژه تربیتی و ورزشی با زیربنای ۳۰۰ هزار مترمربع طی امسال تحویل داده خواهد شد که ۲۰۸پروژه در نیمه اول سال و ۲۰۳ پروژه در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: طی ۶ ماهه  اول سال استان‌های خراسان رضوی،  تهران و سیستان و بلوچستان با بهره برداری از 1306، ۷۶۱ و ۵۲۲ کلاس درس بیشترین تعداد کلاس های درس را بهره برداری کردند، در زمینه پروژه های تربیتی و ورزشی هم استان های خراسان رضوی،  ایلام و خراسان جنوبی به ترتیب با ۷۱ ،۱۶ و ۱۳ پروژه‌ بیشترین تعداد پروژه‌های تحویلی را داشتند.
رخشانی‌مهر همچنین از استانداردسازی ۵۰ هزار کلاس درس طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: در زمینه ساخت مجتمع‌های آموزشی هم اقدامات قابل توجهی انجام شده است و تا پایان شش ماهه اول سال ۲۷  مجمتع  آموزشی قابل بهره برداری هستند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اقدامات انجام شده این سازمان با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس به سراسر کشور تخصیص یافت.
رخشانی‌مهر با تاکید بر اینکه کمتر از پنج درصد مدارس سیستم غیراستاندارد گرمایشی دارند، گفت: برای سیستم سرمایشی مدارس هم  ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با هدف اصلاح سیستم‌های سرمایشی مدارس است.
وی بیان کرد: این اعتبار به استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان اختصاص یافته است تا ادارات کل استانی تمهیدات لازم برای تامین و تجهیز سیستم‌های سرمایشی داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: در مناطق روستایی و سفید که امکان استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی دشوار است مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان آماده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار