خبر/

آذربایجان‌غربی همچنان در وضعیت شکننده "هشدار" شیوع بیماری کرونا

1399/06/11 - 13:46 - کد خبر: 26150
ویروس کرونا، کرونا

نصر: جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به رعایت موارد بهداشتی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان گفت: استان در وضعیت شکننده هشدار قرار دارد و با کمی بی‌توجهی، به وضع قرمز باز می‌گردد.

به گزارش نصر، ایرج محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: خودمراقبتی شهروندان و استمرار در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، مهمترین کارهایی است که مردم باید برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام دهند.
وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر در آذربایجان غربی با علائم کرونا بستری و آزمایش های لازم برای تشخیص قطعی آنان انجام شده است.
جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: تا روز گذشته، ۳۶۱ بیمار در مراکز درمانی استان به خاطر ظهور علائم بیماری کرونا بستری بوده که از این تعداد ۱۷۲ نفر بیمار قطعی بوده است.
محبی از کاهش بیماران تحت مراقبت‌های ویژه در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر، ۹۶ نفر در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۳۲ نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.
وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه پنج نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که از این تعداد، چهار نفر مربوط به شهرستان ارومیه بود.
بنا به این گزارش، تاکنون بیش از ۲۵ میلیون و ۶۳۴ هزار نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۸۵۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
در ایران نیز بیش از ۳۷۵ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۸۶ درصد بهبود یافته و ۵.۷ درصد نیز جان خود را از دست داده اند.
روند ابتلا به بیماری کرونا طی روزهای اخیر، کاهش قابل  توجهی نسبت به حدود ۲ ماه پیش داشته و به زیر ۲ هزار نفر در کشور رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار