مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

فردا، آخرین مهلت پرداخت قسط دوم متقاضیان حج تمتع در آذربایجان‌غربی

1399/06/11 - 13:30 - کد خبر: 26149
حج، مکه، کعبه

نصر: مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: حجاج اعزامی طی سال آینده از این استان، برای پرداخت قسط دوم خود تا فردا، چهارشنبه (۱۲ شهریور) فرصت دارند.

به گزارش نصر، محمدرضا ندیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: زائرانی که طی سال آینده به حج تمتع اعزام می‌شوند، فرصت چند روزه به آنها داده شده که قسط دوم خود را پرداخت کنند، ضمن آنکه تمامی حجاج قسط اول خود را به طور کامل واریز کرده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون در این استان تنها ۲۰ درصد نسبت به واریز قسط دوم خود اقدام کرده و ۸۰ درصد بقیه تاکنون واریز نکرده‌اند.
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین با توجه به اینکه ارزی که برای حجاج خریداری می‌شود به قیمت امسال انجام می‌شود اگر آنها به موقع قسط دوم خود را واریز نکرده و آن را برای سال آینده موکول کنند، به قیمت ارز سال بعد یعنی نرخ روز محاسبه شده و ممکن است مجبور به واریز ۲ برابر هزینه شوند.
ندیری در خصوص پیاده روی اربعین طی سال جاری نیز اظهار داشت:  هنوز برگزاری این آیین باشکوه قطعی نشده و هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.
وی بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین تاکید دارد که جلسات این ستاد ادامه داشته و بحث و بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شود.
بنا به این گزارش، همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام و میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار