مدیر توزیع برق مراغه:

۱۴ طرح برق‌رسانی امسال در مراغه اجرا شد

1399/06/11 - 10:19 - کد خبر: 26128
برق رسانی

نصر: مدیر توزیع برق مراغه از اجرای ۱۴ طرح برق‌رسانی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش نصر ، محمدعلی معتمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح ها، حدود ۱۱.۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی این اداره هزینه شده است.
وی ادامه داد: بهره برداری از سه طرح احداث خط فشار متوسط و ضعیف زمینی و تجهیز پست زیرزمینی  مجتمع تجاری خدماتی سهند و احداث خط فشار ضعیف و متوسط و نیز پست هوایی ۳۱۵ کیلوولت آمپر بازار آرد و غلات و تجهیز پست زمینی بیمارستان شهید بهشتی با ۱.۴ میلیارد تومان از جمله این طرح ها بود.
وی اضافه کرد: همچنین طرح برق رسانی به ۷۹ خانوار روستایی با احداث خط توزیع برق به طول پنج هزار و ۸۲۷ متر و با ۷۵۴ میلیون تومان و نیز طرح برق رسانی به ۴۸ خانوار شهری با احداث خط توزیع برق به طول یک هزار و ۷۷۵ متر و با ۵۰۸ میلیون تومان در این مدت اجرا شده است.
معتمدی گفت: راه اندازی فیدر چهار خداجو به طول ۲۰ کیلومتر با ۳۸۰ میلیون تومان و ایجاد فیدر جدید از پست فوق جهت پایدرای شبکه برق جنوب شهرستان و روستاهای این مسیر با ۸۵ میلیون تومان از دیگر طرح های اجرا شده توزیع برق مراغه از ابتدای سال تاکنون بوده است.
وی افزود: جابجایی ۲۰ دستگاه پست هوایی در راستای پیشگیری از آسیب رسیدن به ترانس های برق با ۵۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف این شهرستان نیز در سالجاری اجرا شده است.
وی ادامه داد: طرح احداث و اصلاح خط ۴۰۰ ولت در روستاهای حاجی کرد، کهلان، ورجوی، نوا، کرج آباد و خروجی روستای کرمجوان در راستای رفع ضعف ولتاژ و جلوگیری از سرقت انرژی با ۱۰۵ میلیون تومان اعتبار در سالجاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین طرح احداث پست هوایی روستای طالبخان نیز برای تقویت ولتاژ شبکه با ۵۲ میلیون تومان اعتبار امسال به اجرا درآمده است.
مدیر توزیع برق مراغه گفت: راه اندازی مدار دوم دانشگاه مراغه در جهت جلوگیری از قطعی برق این دانشگاه و شهرک های گلشهر و سهند به طول ۱۲۰ متر با ۱۵۶ میلیون تومان اعتبار،  طرح احداث خط ۲۰ کیلو ولت روستاهای مسیر مردق تا کرده ده به طول پنج کیلومترو  خط ۲۰ کیلوولت ورودی و خروجی پست های زمینی بهبانی و صاحب جم و ۱۳ آبان برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و جلوگیری از خاموشی با ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی این اداره در سالجاری بهره برداری شده است.
معتمدی اضافه کرد: همچنین نیرورسانی به خانه باغ ها، چاه های کشاورزی، صنایع و سایر مصارف عمومی، تجاری و خانگی با هفت میلیارد تومان هزینه از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان انجام شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار