گفت و گوی اختصاصی نصر با شهرزاد قاسم پور سوارکار نامی تبریز در آلمان/

قهرمانی از قشلاق قره قیه تا تیم سوارکاری Tentpegging آلمان

1399/06/11 - 07:49 - کد خبر: 26070
شهرزاد قاسم پور

نصر: بانوی سوارکار تبریزی موفق به کسب قهرمانی در تیم Tentpegging آلمان شد.

به گزارش نصر، لحظه ای نفس گیر است زمانی که تمام صداها و حرکات پیرامون در دایره نگاه بلوری می شود و تنها چشم بر هدف دوخته ای تا با یک حرکت قهرمانی را به نام خود ثبت کنی.
این لحظه بارها برای تمام قهرمانان تکرار شده اما این تکرار در لحظات هر قهرمانی منحصربفرد است و بارقه هایی از امید و توانگری را در وجودش اشکار می سازد.
شهرزاد قاسم پور از جمله قهرمانانی است که همیشه در میادین رقابت، از جشنواره سوارکاری قشلاق قره قیه گرفته تا جشنواره های بین المللی چون عمان، سودان و آلمان خوش درخشیده و تکرار نامش در رقابت ها تمامی رقبا را برای چالشی نفس گیر آماده کرده است.
این بانوی سوارکار تبریزی که تنها مربی زن شمال غرب کشور بود در رشته های اصلی کمانگیری و ولتیژ روی اسب فعالیت می کرد و همزمان ریاست کمیته ولتیژ آذربایجان را نیز بر عهده داشت و پس از اتمام دوره تحصیلی خود در مقطع کارشناسی به دنبال علاقه وافر به رشته دامپزشکی شاخه تخصصی اسب به کشور آلمان مهاجرت کرده و در حال حاضر در دانشگاه هانوفر به تحصیل رشته دامپزشکی مشغول است.


 
شهرزاد قاسم پور که همیشه در میان سوارکاران با شخصیت تلاشگر، خستگی ناپذیر و همچنین پر انرژی خود شناخته شده است، در کنار تحصیل و کسب تجربه هایی متفاوت از زندگی در کشوری همچون آلمان، رشته ورزشی خود را همچنان در اولویت برنامه های خود قرارداده و علی رغم حجم بالای دروس دامپزشکی برای تیم های کمانگیری و نیزه و شمشیرزنی روی اسب آلمان نیز درخواست همکاری ارسال کرده بود که هفته گذشته با دریافت ایمیلی از تیم سوارکاری فرانکفورت آلمان برای شرکت در مسابقه داخلی این کشور دعوت شد و نخستین قهرمانی خود در کشور آلمان را به ثبت رساند.
گفتنی است، خبرنگار نصر با برقراری ارتباط با شهرزاد قاسم پور سوارکار تبریزی در جریان قهرمانی اخیر این سوارکار جوان قرار گرفت که در ادامه به شرح بخشی از این گفت و گو می پردازیم.

*خانم قاسم پور قهرمانی اخیر شما در رقابت های داخلی کشور آلمان را تبریک گفته و آرزوی موفقیت های روز افزون برای شما خواستاریم، لطفا در خصوص نحوه ملحق شدن به تیم سوارکاری  Tentpegging Germany  و مسابقه داخلی کشور آلمان که در آن شرکت کردید، توضیح اجمالی بفرمایید.
از لطف و توجه شما سپاس گزارم، با توجه به اینکه رشته سوارکاری یکی از اهداف جدایی ناپذیر زندگی من است، پس از مهاجرت تحصیلی به آلمان برای چندین تیم سوارکاری این کشور رزومه کاری خود را ارسال کرده بودم، اما با توجه به حجم سنگین دروس دامپزشکی و دوره های کارورزی که یکی پس از دیگری در حوزه های مختلف رشته تحصیلی ام می گذرانم دیگر پیگیر آن ها نبودم که بطور اتفاقی در تیرماه سال جاری هنگام چک کردن ایمیل هایم، ایمیلی از تیم سوارکاری فرانکفورت مبنی بر علاقه آن ها برای ملحق شدن به این تیم و شرکت در مسابقه داخلی کشور آلمان در چند روز آینده؛ دریافت کردم، طبیعتا موقعیتی عالی و خوشحال کننده ای برای من در میان انبوهی از درس ها و امتحانات دانشگاهی بود، با توجه به اینکه در کنار تحصیل در باشگاه سوارکاری هانوفر نیز به تدریس سوارکاری به کودکان مشغول هستم لذا پس از مشورت با خانواده و چندی از مربیانم در عمان، پیشنهاد شرکت در این مسابقه را قبول کردم.

*لطفا برای ما از مسابقه بگویید، مسابقه فوق در کدام رشته از مجموعه رشته های سوارکاری بود و سطح مسابقه را چطور ارزیابی کردید؟
مسابقه سوارکاری در رشته (Tentpegging) یا به عبارتی نیزه زنی و شمشیرزنی روی اسب مسابقه ای بود که همه ساله بصورت بین المللی در کشورهای مختلف برگزار می شود اما امسال به دلیل شیوع کرونا دیرتر از موعد مقرر و بصورت داخلی در کشور آلمان برگزار شد و تیم هایی از استان های مختلف آلمان حضور داشتند.
این مسابقه در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار شد که من در بخش انفرادی رتبه نخست و در بخش تیمی موفق به کسب رتبه دوم شدم، مسابقه اخیر برای من تجربه ای بی نظیر بود چراکه علاوه بر ارزیابی توانایی خود با تیمی پرانرژی و البته تلاشگر آشنا شدم، قطعا سطح مسابقه با توجه به مهارت و امکاناتی که این کشور برای سوارکاران خود فراهم می کند، بالا بود اما با تمامی اوصاف توانستم موفقیت مورد نظر خود را کسب کنم.

 
*برنامه این تیم برای همکاری با شما چگونه خواهد بود؟
تیم سوارکاری Tent pegging Germany  تیم اصلی کشور آلمان در رقابت های بین المللی است، در واقع اعضای این تیم از سوارکاران استان های مختلف تشکیل شده اند که هنگام مسابقات داخلی در تیم های استانی خود و هنگام مسابقات بین المللی در این تیم به فعالیت می پردازند، تیم Tent pegging آلمان پس از ارزیابی عملکرد و موفقیت من در این مسابقه در نظر دارد همکاری خود را با من بصورت جدی و در تیم اصلی این کشور ادامه دهد و از آن جایی که شهر محل زندگی من یعنی هانوفر تیم رسمی سوارکاری در رشته (Tent pegging) ندارد، فدراسیون سوارکاری در نظر دارد تا مدیریت و مربیگری تیم هانوفر را نیز بر عهده من قرار دهد، در این راستا توافقات اولیه انجام گرفته و برای اقدامات اصلی طی هفته های آتی تصمیم گیری خواهد شد.
 
*به عنوان سوال پایانی، چه برنامه ای برای  زندگی تخصصی و حرفه ای خود دارید؟
یکی از مهم ترین اهداف من قطعا اتمام رشته تحصیلی خود با موفقیت و تجربه کافی برای ورود به حوزه درمان حیوانات به خصوص اسب ها است، در کنار این هدف، ادامه رشته ورزشی خود نیز در تیم های مطرح دنیا از دیگر هدف هایی است که قطعا  با برنامه ریزی دقیق و منطبق با شرایط تحصیلی ام در اولویت قرار خواهد گرفت.

گفت و گو از نویده رئوف فرد
انتهای پیام/

پژوهشیار