توصیه‌هایی برای مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا در منزل

1399/06/10 - 10:45 - کد خبر: 26047
آب و صابون

نصر: عمل کردن کودکان به عنوان ناقل بیماری همه‌گیر کووید19، مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز را بر آن داشت تا با گردآوری مطالبی از متخصصان امر، توصیه‌هایی را برای مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا برای والدین ارائه دهد.

به گزارش نصر، بر اساس مطالب ارائه شده از سوی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز، لوازم بهداشتی و شخصی بیمار مشکوک به کرونا مانند مسواک و حوله باید جدا شوند.
بنا به این گزارش، ضمن شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، در صورت نیاز از دستکش یکبار مصرف پلاستیکی یا لاتکس استفاده شود.
بیمار در منزل بماند و از حضور در مراکز عمومی پرهیز کند و سایر افراد خانواده حداقل فاصله‌ی یک متری را در تماس با بیمار رعایت کنند.
مراقب کودک از ماسک استفاده کرده و از تماس مستقیم با ترشحات تنفسی، دهانی و مدفوع بیمار خودداری کند.
سطح میز، تخت و سایر مکان‌هایی که به صورت مکرر لمس می شوند و دستشویی و حمام را ابتدا با آب و صابون شسته و سپس ضدعفونی کنید.
این مطلب می‌افزاید، لباس، حوله و ملحفه‌های بیمار باید ابتدا در نایلون محافظ نگهداری شده و سپس با آب دارای دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد شسته شوند. در زمان تماس با لباس شسته نشده باید دستکش پوشیده شود.
به هنگام تمیز کردن سطوح و یا جمع آوری البسه‌ی بیمار باید پیشبند، محافظ و دستکش یکبار مصرف بپوشد و پیشبند و محافظ نیز باید مانند لباس‌های بیمار تمیز شوند.
باید توجه شود که به هنگام تهیه و استفاده از مواد گندزدا نیز از ماسک، پیشبند ضدآب، دستکش و عینک برای محافظت از چشم در برابر پاشیدن محلول استفاده کنند. 
سفید کننده را با آب سرد در محل‌هایی با تهویه‌ی مناسب مخلوط کنید، آب گرم باعث تجزیه هیپوکلریت سدیم می‌شود و اثر آن را از بین می‌برد. برای ضدعفونی سطوح داخل منازل، یک قاشق غذاخوری از سفید کننده حاوی هیپوکلریت سدیم را در چهار لیوان آب سرد معمولی بریزید.
هنگام گند زدایی و نظافت درها و پنجره‌ها باز گذاشته شوند و هواکش نیز روشن باشد، همچنین مراقب خطر برق گرفتگی در چنین مواقعی باشید. محلول‌های گندزدا باید روزانه تهیه و استفاده شود، چرا که اثر محلول پس از گذشت ۲۴ ساعت کاهش می‌یابد.
باید از تماس محلول با چشم خودداری کنید، اگر سفید کننده به چشم وارد شد، بلافاصله به مدت ۱۵ دقیقه با آب شسته و با یک پزشک مشورت کنید. 
از به کار بردن سفید کننده‌ها به همراه سایر مواد شوینده خانگی اجتناب کنید، چرا که کارایی آن را کاهش داده و می‌تواند باعث واکنش‌های شیمیایی خطرناک شود.
بر اساس این گزارش، والدین سفید کننده را دور از نور خورشید و در صورت امکان در ظروف تیره رنگ و دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار