مسئول کمیته علم و فناوری ستاد استانی مقابله تاکید کرد:

عملکرد تحسین برانگیز شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی در طرح‌های تحقیقاتی مقابله با کرونا

1399/06/10 - 09:56 - کد خبر: 26035
حسن ولی زاده

نصر: رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و مسئول کمیته علم و فناوری ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی در ارائه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در کشور قابل توجه و تحسین برانگیز است.

به گزارش نصر، حسن ولی‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص اهداف این کمیته اظهار کرد: با توجه به نگاه و رویکرد علمی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت به حل مسائل و مشکلات جامعه، کمیته‌ای تحت عنوان علم و فناوری در ذیل ستاد فوق تعیین شد.
وی افزود: در حال حاضر هر چند که راه مقابله با شیوع کرونا، رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله اجتماعی است، اما راه رسیدن به درمان قطعی آن، تولید واکسن برای این بیماری خطرناک بوده که از طریق تحقیقات علمی و استفاده از علم و فناوری و هم‌افزایی توانمندی‌های مراکز علمی و فناوری ممکن است و در این رابطه کشور ما از کشورهای پیشرو محسوب می‌شود.
وی در خصوص ترکیب اعضای کمیته علم و فناوری نیز گفت: اعضای این کمیته متشکل از روسای دانشگاه‌های استان و معاونان پژوهشی آن‌هاست؛ تاکنون جلسات منظمی با حضور اعضا، کارشناسان، صاحبنظران در شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده و طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان پس از بررسی کارشناسانه تصویب و جهت صدور مجوزهای مربوطه به نهادهای ذیربط ارجاع داده می‌شود.
ولی زاده افزود: با تلاش و همت دانشمندان و پژوهشگران فعال دانشگاه‌های استان، شاهد طرح‌هایی قابل توجه از نظر تعداد و همچنین مفید و مؤثر برای جلوگیری از شیوع و همچنین تشخیص بیماری کرونا هستیم.
وی ادامه داد: به‌زودی با انتشار عملکرد شش ماهه دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری استان، ظرفیت این مراکز علمی در مواجهه با ویروس کرونا و این بحران بین المللی و ملی بیشتر و بهتر نمایان خواهد شد.
وی با تاکید بر جایگاه دانشگاهیان در حل مسائل و نیازهای جامعه تشریح کرد: در مقابله با بحران کرونا و مسائل پیرامون آن، دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی دارند و جامعه ما شاهد تلاش بی‌وقفه اساتید و پژوهشگران حوزه‌های علم و فناوری، پزشکی و... در راستای کشف واکسن، ساخت تجهیزات مقابله با ویروس کرونا است.
مسئول کمیته علم و فناوری ستاد استانی مقابله در خاتمه تاکید کرد: اعتماد ایجاد شده، فرصت مغتنمی است تا با این پشتوانه مطمئن، شاهد ایفای نقش مهم و اساسی دانشگاه‌ها در دوران پسا کرونا باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار