محمدجواد ظریف:

سیاست همه گزینه‌ها روی میز آمریکا به معنای قانون جنگل است

1399/06/09 - 21:03 - کد خبر: 26023
محمدجواد ظریف

نصر: محمد جواد ظریف روز یکشنبه نوشت: همه گزینه ها روی میز است به مدت طولانی به سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و در کل این سیاست به معنای قانون جنگل است.

به گزارش نصر، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سرکوب اعتراضات مردمی در شهر پورتلند آمریکا در پیامی توییتری نوشت: همه گزینه های روی میز مدتهاست که جزء اصلی ترین سیاست خارجی آمریکا بوده است.
ظریف همچنین در واکنش به تهدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای استفاده از نیروهای فدرال به منظور سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه نوشت: این صرفا به معنی قانون جنگل است: بی توجهی به یک اصل اساسی قانون بین المللی: عدم استفاده از زور. 
به نوشته ظریف؛ هم اکنون رژیم آمریکا از تهدیدات مشابه علیه مردمان آمریکا استفاده می کند. یک پیام بیدارباش؟ به خواست خدا. 
چاد ولف وزیر امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه‌ "ای بی‌سی " گفت: همه گزینه از جمله اعزام نیروهای فدرال برای پایان دادن به اعتراضات اخیر پورتلند روی میز است. 
شهر پورتلند طی سه ماه اخیر بعد از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط  پلیس به مرکز  اعتراضات ضد نژادپرستانه آمریکا تبدیل شده  و هم اکنون این شهر صحنه درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است. 
در ادامه درگیری‌های میان حامیان و مخالفان ترامپ در پورتلند تا کنون یک نفر کشته و مقامات محلی از اعلام آمار دقیق مجروحان اعتراضات اخیر خودداری می‌کنند. 
به دنبال سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه ،فرمانداری پورتلند قانون منع  آمد و شد برقرار کرده و مردم این شهر نمی‌توانند از هفت صبح تا هفت شب در خیابان‌ها حضور یابند. 
پلیس در توییتی خبر داده که تعدادی را در جریان تظاهرات امروز دستگیر کرده است.

پژوهشیار