رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز خبر داد:

فعالیت دو هزار هیئت عزاداری تبریز در ایام محرم

1399/06/08 - 10:19 - کد خبر: 25987
عزاداری حسینی

نصر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز گفت : بیش از دو هزار هیئت عزاداری حسینی در تبریز وجود دارد که اکثریت آنها در ایام محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی برگزار می کنند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: اکیپ های نظارتی این اداره هر روز در دسته جات مذهبی برای سرکشی و نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی حضور پیدا می کنند.
وی ادامه داد: اکثر هیئت ها و دسته جات عزاداری حسینی تمامی پروتکل های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت می‌کنند و در صورت عدم رعایت تذکرات لازم ارائه می شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال از ساعت ۱۱ تا ۱۴ بعد از ظهر در فضای بیرونی مصلی اعظم امام خمینی تبریز با حضور مردم، علما و امام جمعه تبریز برگزار می شود.
وی اظهار کرد: عزاداری حسینی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی قبل از ظهر آغاز و بعد از عزاداری و سینه زنی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به امامت حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز اقامه می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز افزود: در طول دهه محرم در تمامی هیئت های مذهبی و مساجدی که قابلیت استفاده با ۲۵ درصد ظرفیت را دارا هستند، مراسم برگزار می شود.
 وی خاطرنشان کرد: در فضاهای بسته مراسم عزاداری حداکثر یک ساعت و در فضای باز حداکثر دو ساعت می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار