معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی؛

نقاط شبکه دولت در آذربایجان‌شرقی به بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد رسید

1399/06/07 - 14:00 - کد خبر: 25972
الکترونیک، فناوری، اینترنت

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک، تعداد نقاط شبکه دولت در این استان از ۷۰۰ مورد به بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش نصر، حمیدرضا قاسم‌زاده روز جمعه در ویژه‌ برنامه دستاورد به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه در حال حاضر استانداری با تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارتباط شبکه‌ای و ویدیویی دارد،  افزود: استفاده از فناوری‌های نو از راهکارهای تسهیل امور بوده و بر همین اساس مهندسی مجدد فرآیندها در این استانداری آغاز شده و تمامی فرآیندها مطالعه و زمان‌سنجی شده است و در این روند نظرات و پیشنهادهای کارکنان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فناوری‌های نو در دستگاه‌های اجرایی، توسعه دولت الکترونیک و فرهنگ‌سازی مالی از جمله راهکارهای مهم برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی این دستگاه‌ها است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این معاونت، ساختار جدید و توسعه‌ یافته معاونت اداری و مالی است که ۲۴ وظیفه اصلی از جمله نظارت بر اجرای طرح‌های مطالعاتی و تهیه برنامه استراتژیک بلندمدت استانداری را بر عهده دارد.
قاسم زاده با تاکید بر ارتقای کیفیت نیروی انسانی در ادارات دولتی، ادامه داد: برای توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت کارکنان باید برنامه‌ریزی شود و در این راستا بیش از ۱۱۵ هزار نفرساعت دوره آموزشی و ۸ کارگاه علمی تخصصی برای کارکنان استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار شده است.
وی با اشاره تدوین ۲ عنوان کتاب با عنوان راهنمای مدیریت در استانداری و کارنامه عملکرد طرح‌های پژوهشی استانداری یادآوری کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اولویت‌های پژوهشی استانداری را در ۴۷ محور احصا کرده و بر اجرای برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌ها نیز نظارت دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استانداری آذربایجان شرقی در سال گذشته، رتبه برتر کشور در زمینه پژوهش را کسب کرده و این استان به عنوان استان حامی پژوهش در سطح کشور شناخته شده است.
قاسم زاده، با تاکید بر فرهنگ‌سازی مالی در ادارات دولتی، افزود: این کار نیازمند شناخت صحیح از فرهنگ سازمانی بوده و در این راستا تمام ۲۱ فرمانداری و ۴۶ بخشداری در سطح استان مورد پایش و رصد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی کارکنان استانداری،  فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه در حد قابل قبول است، اظهار داشت: حرکت به سمت ایده‌آل‌ تر شدن این فرهنگ ضروری بوده و این کار نیازمند افزایش اعتماد کارکنان به مدیران و تلاش برای افزایش توانمندی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار میز خدمت در دستگاه‌های دولتی استان، گفت: برای مدیریت خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگویی به مراجعان، یک کارگروه مشورتی در استانداری ایجاد شده است و بررسی‌های لازم برای تفکیک خدمات‌دهی را انجام می‌دهد.
قاسم زاده، ادامه داد: با توجه به اینکه استانداری یک دستگاه فرابخشی است و مراجعات به استانداری معمولا به خاطر عملکرد دستگاه‌هاست، بنابراین باید تلاش کرد تا علاوه بر سامانه سامد، از نمایندگان ادارات در میز خدمت استانداری نیز استفاده کرد تا پاسخگویی به مراجعان مطلوبتر شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار