خبر/

یکهزار میلیارد ریال طرح عمرانی خدماتی در آذربایجان شرقی بهره برداری شد

1399/06/06 - 22:00 - کد خبر: 25961
افتتاح

نصر: در پنجمین روز هفته دولت چندین طرح عمرانی خدماتی با اعتبار بیش از یکهزار میلیارد ریال در آذربایجان شرقی بهره برداری شد.

به گزارش نصر، امروز در شهرستان خداآفرین چند طرح عمران شهری و روستایی با اعتبار هزینه شده چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بهره برداری شد .
این طرح ها شامل دو دهنه پل مسیل و بهسازی آسفالت خیابان اصلی به طول ۷۵۰متر و جدول گذاری به طول ۱۲۰متر در شهر عاشقلو ، ۷۰متر سنگ فرش معابر و چهار هزار متر مربع  بتن ریزی در روستای مردانقم ، ۵۰۰ متر جدول گذاری در روستای کلاله علیا ، ۳۰۰متر جدول گذاری در روستای دریلو و ۱۶۰ متر جدول گذاری درروستای اوزان است.
در شهرستان کلیبر مدرسه یک کلاسه، آسفالت راه ۸ روستا، گازرسانی به ۴ روستا ، کارگاه تولید لوازم خانگی، زیرسازی و آسفالت معابر شهر آبش احمد و کارخانه و سیلوی بوجاری گندم در مجموع با نزدیک ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
در هوراند آب رسانی به روستای هوای با هزینه ۲۴ میلیارد ریال ، آسفالت راه سه روستا با هزینه ۲۸ میلیارد ریال ، سایت تلفن همراه روستای چیناب با هزینه ۷۰ میلیارد ریال و هفت باب مسکن مددجویی بهره برداری شد.
در شهرستان تبریز طرح آسفالت ریزی در روستای چاوان با هزینه هفت میلیارد ریال ، آسفالت ریزی و لکه گیری معابر روستای زرنق با هزینه پنج میلیارد ریال و بتن ریزی و فنس کشی مزارستان و طاق ورودی این روستا با هزینه سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مخزن ذخیره آب روستای شانجان شبستر هم با ظرفیت ۵۰۰ متر با هزینه هشت میلیارد ریال افتتاح شد.
همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، ۲ طرح آبرسانی و پروژه ساماندهی مزار شهدای دیزجیکان با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال در شهرستان مرند به بهره برداری رسید.
 فرماندار ویژه مرند اظهار داشت: پروژه ساماندهی مزار شهدای دیزجیکان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
داود گرشاسبی افزود: امروز همچنین، ۲ طرح لوله گذاری پایاب چاه عمیق در روستای دولت آباد از توابع بخش مرکزی با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال افتتاح شد.
امروز همچنین ۱۴ طرح عمرانی در شهر و ۱۴ طرح در بخش کندوان میانه با اعتبار ۵۷۷ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال افتتاح شد.
در شهرستان هریس به مناسبت هفته دولت طرح گاز رسانی به پنج روستای قشلاق‌بالا، قشلاق‌پایین، چمن‌زمین، چنزق و بشیر در دور افتاده ترین و صعب العبورترین مناطق شهرستان بهره برداری شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم بهره بردای از این طرح گفت: طرح گاز رسانی به پنج روستای یادشده با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و شبکه گذاری ۳۵ کیلومتری اجرا شده است.
سیدرضا رهنمای توحیدی ادامه داد: با اجرای این طرح گاز رسانی بیش از ۲۰۰ خانوار از گاز لوله کشی برخوردار شدند.
توحیدی میزان بهره مندی از گاز طبیعی در شهرستان هریس را ۹۹ درصد اعلام کرد و افزود: با گازرسانی به یکی دو روستای باقی مانده در آینده نزدیک این شهرستان به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.
امروز همچنین بهره برداری از دستگاه چاهک معکوس(بخاری باغی )و دستگاه مه پاش و رطوبت ساز در روستای چمن زمین بخش خواجه هریس با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
۶ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری عجب‌شیر با ۲ میلیارد تومان هزینه‌کرد در پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
این طرح ها شامل راه اندازی طرح هوشمندسازی شهرداری، جدول گذاری و زیرسازی و پوشش نهر، آسفالت ریزی معابر شهر، بهسازی جداول و پیاده رو سازی، آبروگذاری و زیرسازی کوچه مخابرات، جدول گذاری کوچه بهداشت منطقه شیشوان و آماده سازی و زیر سازی معابر بود.
همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، پنج طرح عمران روستایی و خدماتی در بخش مرکزی مراغه افتتاح شد.
این طرح ها شامل جدول گذاری و دفع آب های سطحی در چهار روستای بخش مرکزی  و افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در این شهرستان بود.
مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: جدول گذاری و دفع آب های سطحی در روستاهای خطب، بهنق، خرمازرد و حاجی کرد با ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بخشداری و دهیاری ها اجرا شده است.
امروز همچنین  سه طرح گردشگری با اعتبار پیش بینی شده ۱۷۰ میلیارد ریال در شهرستان کلیبر کلنگ زنی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار