خبر/

افتتاح سالن چندمنظوره شیرخوارگاه احسان با حضور نماینده تبریز/ یک هزار و 700 کودک تحت سرپرستی بستگان درجه یک و دو

1399/06/06 - 16:39 - کد خبر: 25953
بازدید

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مبارزه و جنگی که در مسیر دفاع از حق، خدمت به بشریت و پشتیبانی از مظلومان نباشد هیچ ارزشی ندارد و تنها یک فاجعه است.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی صبح امروز در آیین  افتتاح سالن چندمنظوره شیرخوارگاه احسان تبریز ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: ثبات قدم و استواری در سیره امام حسین (ع) تنها زمانی رنگ واقعیت به خود می گیرد که شیوه ظلم ستیزی و پایداری آقا اباعبدالله در دفاع از مظلومان تبدیل به فرهنگ غالب جامعه و افراد آن شود.
وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهیدانی چون رجایی، باهنر و شهید بهشتی افزود: هر کشته شدن، هر مبارزه و هر جنگی مقدس و ارزشمند نیست بلکه این هدف و آرمان مبارزه است که به آن تعالی و قداست می بخشد.
تاج الدینی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال یک سری نعمت ها و روزی های مادی و یک سری روزی های معنوی نصیب انسان می کند که توفیق خدمت به مردم و رفع نیازهای آنها از بزرگترین روزی های معنوی به شمار می رود. 
تاج الدینی اضافه کرد: به فرموده امام حسین "از نعمت های خداوند بر شماست که نیازهای مردم از طرف پروردگار به سوی شما حواله می شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: یکی از نشانه های انجام عمل خیر این است که در سایه قبول این عمل خیر، خیر دیگری واقع می شود. 
وی اذعان داشت:  از جمله حوائجی که رفع آن تنها نصیب پاکترین افراد جامعه می شود سرپرستی و حمایت از کودکان بی سرپرست است که یکی از وظایف و تکالیف مهم بهزیستی است و خیرینی که در این امر سهیم می شوند اجر والایی در نزد پروردگار دارند و ثواب آنها قابل احصا نیست.
در این آیین، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی توضیح داد: سازمان بهزیستی تنها متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست بوده و در استان ۲۵ مرکز برای نگهداری از این کودکان فعالیت می کنند.
صحاف افزود: تعداد ۱۷۰۰ کودک نیز با حمایت بهزیستی استان تحت سرپرستی بستگان درجه یک و دو قرار دارند، البته هزینه های زندگی در شرایط فعلی بسیار بالاست و بدون کمک خیران نمی توان آن طور که باید وسائل رفاه کودکان بی سرپرست را فراهم آورد.
وی در پایان صحبت های خود ابراز داشت: احداث سالن چندمنظوره شیرخوارگاه احسان در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت که ۱۰۰ میلیون تومان آن را دولت و ۲۰۰ میلیون تومان آن را نیز خیران تامین کردند.
لازم به ذکر است در این آیین جانشین سپاه عاشورا، فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندان  سپاه عاشورا و تعدادی از خیران حضور داشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار