معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی؛

نقاط شبکه دولت در آذربایجان به یک هزار و 600 نقطه رسید/ احصاء 47 محور پژوهشی در استان

1399/06/06 - 12:53 - کد خبر: 25916
حمیدرضا قاسم زاده

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعداد نقاط شبکه دولت در حال حاضر از 700 نقطه به بیش از یک هزار و 600 نقطه رسیده و در استانداری با تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارتباط شبکه‌ای و ویدیویی داریم.

به گزارش نصر، حمیدرضا قاسم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اظهار داشت: این معاونت ساختار جدید و توسعه ‌یافته معاونت اداری و مالی است که 24 وظیفه اصلی از جمله نظارت بر اجرای طرح‌های مطالعاتی و تهیه برنامه استراتژیک بلندمدت استانداری را بر عهده دارد.
 وی با تأکید بر ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در ادارات دولتی، گفت: برای این کار لازم است که برای توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت کارکنان برنامه‌ریزی کنیم که در این زمینه بیش از 115 هزار نفر ساعت دوره آموزشی و هشت کارگاه علمی تخصصی برای کارکنان استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار شده است.
 قاسم‌زاده از تدوین دو عنوان کتاب با عنوان راهنمای مدیریت در استانداری و کارنامه عملکرد طرح‌های پژوهشی استانداری خبر داد و متذکر شد: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اولویت‌های پژوهشی استانداری را در 47 محور احصاء کرده و بر اجرای برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌ها نیز نظارت دارد.
 وی خاطرنشان کرد: استانداری آذربایجان‌شرقی در سال گذشته، رتبه برتر کشور در زمینه پژوهش را کسب کرده و آذربایجان‌شرقی به عنوان استان حامی پژوهش در سطح کشور شناخته شده است.
 قاسم‌زاده با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نو یکی از راهکارهای تسهیل امور در استانداری است، یادآور شد: بر همین اساس مهندسی مجدد فرآیندها در استانداری آغاز شده است و تمامی فرآیندها مطالعه و زمان‌سنجی شده و نظرات و پیشنهادهای کارکنان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 وی با تأکید بر اهمیت توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: تعداد نقاط شبکه دولت در حال حاضر از 700 نقطه به بیش از یک‌هزار و 600 نقطه رسیده و در استانداری با تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارتباط شبکه‌ای و ویدیویی داریم.
 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه بر فرهنگ‌سازی مالی در ادارات دولتی تأکید کرد و با بیان اینکه این مهم، نیازمند شناخت صحیح از فرهنگ سازمانی است، متذکر شد: در این راستا تمام 21 فرمانداری و 46 بخشداری در سطح استان مورد پایش و رصد قرار گرفته است.
 وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه در حد قابل قبول است،خاطرنشان کرد: باید به سمت ایده‌آل‌تر شدن در این زمینه حرکت کنیم که این امر نیازمند افزایش اعتماد کارکنان به مدیران و تلاش برای افزایش توانمندی است.
 قاسم‌زاده با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت، گفت: باید قبول کنیم که وقتی محدودیت هست برای همه است و باید با تعامل و همکاری این وضعیت را مدیریت کنیم.
 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقرار میز خدمت در دستگاه‌های دولتی استان، بیان داشت: برای مدیریت خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگویی به مراجعان، یک کارگروه مشورتی در استانداری ایجاد شده است و بررسی‌های لازم برای تفکیک خدمات‌دهی را انجام می‌دهد.
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استانداری یک دستگاه فرابخشی است و مراجعات به استانداری معمولاً به خاطر عملکرد دستگاه‌هاست، از این‌رو تلاش می‌کنیم تا علاوه بر سامانه سامد از نمایندگان ادارات در میز خدمت استانداری نیز استفاده کنیم تا پاسخگویی بهتری به مراجعان داشته باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار