معاون وزیر بهداشت:

سه هزار نیروی متخصص در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می شود

1399/06/06 - 10:13 - کد خبر: 25900
قاسم جان بابایی

نصر: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و در راستای تامین نیروی انسانی متخصص برای مقابله با بیماری کووید - ۱۹، سه هزار نیروی متخصص در بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور توزیع خواهد شد.

به گزارش نصر، قاسم جان بابایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر یک‌روزه به زنجان ضمن بازدید از ظرفیت ها و قابلیت های بهداشتی و درمانی استان در جلسه ستاد دانشگاهی کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس بر لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی به عنوان عامل زیربنایی یک کشور محسوب می شود و در صورت احداث بهترین ساختمان نیز با پزشکان ماهر و توانمند معنا پیدا می کندو تجربه نشان داده این مهم بر میزان مرگ و میر تاثیرگذار ست.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد و این مدت با خود تجربه شیرین و هم تجربه تلخ را به دنبال داشت، تجربه تلخ از دست دادن عزیزان بود که  در این جامعه زندگی می کردند و از دست دادن آنها غیرقابل جبران است.
این مسوول ادامه داد: اگر از تجربه های به دست آمده درست استفاده نکنیم در مقابل هزینه هایی که دادیم به همه خیانت کردیم، این بیماری یک نوع مانور سنگین بود که نقاط ضعف و قوت را نشان داد که باید تجربیات کسب شده را تقویت و ضعف ها را اصلاح کنیم.
وی  با بیان اینکه  این بیماری یک بحران بوده و فقط یک بیماری نیست و موضوعات سیاسی، اجتماعی و بهداشتی همه کشورهای دنیا را نیز در برگرفته است اظهار داشت: هم اکنون در شرایط سختی قرار داریم، این بیماری تبعاتی برای همه کشورهای دنیا داشت و در کشور های اروپایی و آمریکا بهانه ای برای شورش های خیابانی شد.

جان بابایی افزود: این بیماری در کشورمان کنترل شد و نقش رهبری فرزانه و حکیم که همیشه به درستی در صحنه های مختلف  ورود پیدا کرده و با سخنرانی ها نظام را همراه کردند و در این میان همکاری و حضور همه مردم و روحانیون نیز تعیین کننده بوده  ودر واقع  از عوامل موثر و سرمایه‌های کشور در شرایط کرونا محسوب می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه به تنهایی امکان نداشت در کنترل بیماری موفق باشد و همه کسانی که در این کار شریک  بودند باید با برنامه ریزی دقیق و هنر همراهی آنها را داشته باشیم که مطمئناً تضمین کننده سلامت مردم و کشور خواهد بود.

 وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان باید تقویت و تربیت نیروی انسانی را اولویت اصلی قرار دهد، اضافه کرد: وزارتخانه با تیم پزشکی توانست در شرایط کرونا موفق عمل کند.
 جان بابایی در ادامه با اشاره به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ایجاد تیم همیاران پیشگیری و کنترل در ساختار سلامت استان و حضور نماینده استاندار و دانشگاه در شهرستان ها به عنوان تجربه ارزشمند و بسیار خوبی برشمرد که می تواند برای کشور نیز الگو باشد و به عنوان طرح ملی نیز مطرح شود.

این مسوول ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خوبی رشد کرده و در تراز دانشگاههای سطح یک کشور قرار گرفته و حضور نمایندگان ویژه استانداری و دانشگاه در شهرستان ها مبنی بر تداوم طرح غربالگری است که باید انجام گیرد.

وی با تاکید بر تربیت نیروی انسانی ماهرو توانمند در دانشگاهها اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان عامل زیربنایی یک کشور محسوب می شود  اگر بهترین ساختمان را نیز داشته باشیم با پزشکان ماهر و توانمند معنا پیدا میکند و موثر خواهد شد، تجربه نشان داده نیروی انسانی ماهر بر میزان مرگ و میر تاثیرگزار ست.
معاون درمان وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه ایجاد تیم همیاران سلامت در پیشگیری و کنترل در ساختار سلامت استان طرحی موفق است، که می تواند در کشور نیز الگو باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار