خبر/

روند نزولی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

1399/06/05 - 15:21 - کد خبر: 25877
ویروس کرونا، کرونا

نصر: آمار ابتلا و فوتی روزانه کرونا در استان اردبیل که به مدت سه هفته در اوج قرار داشت، طی روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفته و از ۷۶ بستری روزانه به ۱۷ مورد و از ۱۷ فوتی به سه مورد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، آمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان اردبیل یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که حدود چهار هفته پیش به ۱۷ مورد در یک روز رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی روندی و کاهشی را در روزهای اخیر طی کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار، آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان را تشریح و اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و سه نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.
شهرام حبیب‌زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد هفت نفر در اردبیل، ۲ نفر در پارس‌آباد، پنج نفر در مشگین‌شهر و سه نفر در خلخال بستری شده و در حال مداوا هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: طی شبانه‌روز گذشته ۳۹ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اردبیل و مشگین‎شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، بیله‌سوار و نمین در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس آباد، گرمی، نیر و سرعین در وضعیت زرد و شهرستان‌های کوثر و اصلاندوز در وضعیت سفید قرار دارد.
دکتر حبیب‌زاده، از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار