معاون حقوقی رئیس جمهوری؛

مطالبات ایران از سایر کشورها در حال بررسی است

1399/06/05 - 14:52 - کد خبر: 25874
لعیا جنیدی

نصر: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مطالبات ایران از کشورهای مختلف بوسیله تیمی متشکل از معاونت حقوقی رئیس جمهوری، مراکز حقوقی و وزارت امور خارجه در حال بررسی است.

به گزارش نصر، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: همه راه حل های حقوقی توسط این تیم بررسی می شود و به طرف های مقابل نیز دلیل اقدامات حقوقی بیان شده و یکی دو کشور همکاری نسبتا خوبی را شروع کرده اند تا نیازها را تامین کنند.
وی با بیان اینکه مسایل مقدماتی نیز مطرح شده و اگر پیشرفتی نباشد، اقدامات مطرح خواهد شد، اظهار داشت: در رابطه با برجام نیز استدلال های روش و مشخصی شامل دو استدلال آیینی و شکلی و دو استدلال ماهوی داریم، که در استدلال آیینی مشارکت کننده طرفی است که در اداره توافق فرد فعالی باشد.
جنیدی ادامه داد: آمریکا مشارکت کننده برجام نیست و فرض کنیم اگر مشارکت کننده باشد کسی نیست که این بحث را به شورای امنیت ببرد و ایران بر اساس مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه که در سند برجام آمده، همه مفاد را رعایت کرده و آمریکا قانون گریز است و خلاف حقوق عمل می کند.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و مرتکب نقضی نشده و آمریکا نقاض ابتدایی است.
جنیدی تصریح کرد: آمریکا استدلال های آیینی و ماهوی را نقض کرده و نمی تواند حقوق ناشی از سند را پیگیری کند و شورای امنیت باید تفسیر حقوقی و منطقی را مبنا قرار دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار